18 juni 2005

Måd gaus Humlegaurden

Idag inleds Centerstämman med att alla landets centerpartister med hon Maud i spetsen går från Riddarhuset till Humlegården. Alltså det Humlegården beläget strax utanför min dörr! Så nära har jag aldrig varit Maud förut. Jag möter nästan Lassie. Detta har inte hänt sedan 1942. Inte att det var så länge sedan, som jag mötte Lassie, men väl att Centerpartiet har sin "riksstämma" i hufvudstaden. Men Maud tycker om att det åter syns centerpartister "mitt bland höghusen". Det är hon mycket ensam om att tycka. Vi stockholmare har varit förskonade från Maud och centerns politik de senaste åren. Centerpartiet har varit borta från Stockholms kommunfullmäktige i många härliga år. Vi vill inte ha tillbaka dom. Möjligtvis på Skansen. Där skulle dom passa utmärkt, bland alla andra utrotningshotade arter, hus, gärdsgårdar och mjölkpallar. Så gör mig en tjänst du kompromissvilliga kvinna, vik av mot Djurgården istället för mot Humlegården, följ bara alla skyltar med högafflar, dom leder dig mot Hazelius skapelse. Låt oss ha "Humlan" ifred, denna soliga lördag ... i evighet, amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar