23 oktober 2005

... Gissa låten XXI

En bild en låt
Enkelt ...

19 kommentarer:

  1. Camouflage - Accordion

    SvaraRadera
  2. mr p:
    Nej ... nej ...
    enklare än så ...

    SvaraRadera
  3. Godmorgon. Enbildsgåtorna är för svåra när man har ont i håret. Men Falconetti hette ju skurken i "Rich Man, Poor Man" så därför gissar jag mot bättre vetande på Halls och Oates' "Rich Girl" och du behöver inte ens säga att det är fel.

    SvaraRadera
  4. mr m:
    Då säger jag bättre lycka nästa gång ...
    Ont i håret ???

    SvaraRadera
  5. Eller bakfull på ren svenska.

    SvaraRadera
  6. mr isblåsa:
    då ska jag skriva med små, mycket små bokstäver ...€:-)
    hoppas att det var fullt dragspel igår ...

    SvaraRadera
  7. Vad heter den? Dragspel och dunka dunka?

    SvaraRadera
  8. dacke:
    Du menar långa bälgar på Bengt?
    Men båda är fel!
    Det är för lite drag i båda ..

    SvaraRadera
  9. Livet i Finnskogarna med Calle Jularbo Rock on!

    SvaraRadera
  10. kadrik:
    Calle Jularbo Rock On ... det var en orkester det, men svaret är fel ...

    svaret gås franskt ....

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte någon ropade "Enkelt" här någonstans i början...

    SvaraRadera
  12. mr dante:
    Enkelt, sa Bull.
    Men det var faktiskt det jag trodde!

    Men då får ni en ledtråd ...
    Som sagt tänk franskt ...
    och initialer som en gammal vinyl med (oftast) fyra låtar ...

    Jag har en artist på gång, så lös detta nu!!

    SvaraRadera
  13. Jo. Skrev jag inte Oh la la i mitt första inlägg? Jag visste vä att det var det spåret. Och jag har sökt igenom hela Ediths diskografi. Men ingen låt som passar . Bara en låt som heter L'Accordeoniste", men det finns ju ingen L'Accordeoniste på bilden...

    SvaraRadera
  14. kanske L'intégrale Accordéon

    SvaraRadera
  15. Om det inte finns ett skivformat som kallas EC: emile carrara - de l'accordeon

    SvaraRadera
  16. perspektivet:
    L'Accordeoniste ... är RÄTT. Hade jag tagit en bild på en gubbe som spelade hade det varit för enkelt ...

    EP - Edith Piaf

    SvaraRadera
  17. Jag gissar på Skönspel av Djurgården. 8-1. Har jag sagt det?

    SvaraRadera
  18. fronning:
    Skönspel på ett dragspel av modell Falconetti. Kan jag inte tänka mig. Bara för att det låter som en italiensk fotbollsspelare ... är det inte för givet att det låter bra.

    8-1 den tonarten har jag aldrig hört talas om.
    Låter dock som det skulle passa in på linjemännens paradlåt, I Walk the Line ...

    SvaraRadera