20 juli 2010

Dagens Dazzålågi

Det var i oktober 2009.
Han lomografen Öster ställde ut på Djurgårdsvarvet.
Det var då som jag fick se dasset.
Dasset med stort D.




Men det var också D som i Då jag hade fel.
Jag trodde då att dasset med stort D var ett sjudörrars.
Men ack så fel jag hade.
Det var "bara" ett fyrdörrars ...
Nåväl.
Då i oktober 2009 var det rivet.
Men han Peter Nyberg som tagit fotona av hur det såg ut.
Lovade att det skulle byggas upp igen.
Exakt som det såg ut ...
Nu har uppbyggnaden börjat ...





Jag lovar att återkomma när inredningen och fjölningen är klar!!

***

12 kommentarer:

  1. Men kolla! Dom GJORDE det! Vissa kan man lita på...

    SvaraRadera
  2. Gäzz .. underbart .. snart ska jag tillbaka och mäta :))

    SvaraRadera
  3. Men visst gör du den fallfärdiga varianten, inte den nya väl?

    SvaraRadera
  4. Det här dasset har du redan vad jag förstår...?

    SvaraRadera
  5. Ja det finns redan som modell.
    Men Lagercrantz bor inte där längre eller??

    Men dasset det står kvar :))

    SvaraRadera
  6. Inte i dasset nä. Men jo, än så länge.

    SvaraRadera
  7. Jo, jo .. träffade Lotta och dom bor kvar men dom ska flytta till Vamlingbo ...

    SvaraRadera
  8. WOW ... vi snackar tyngd!!

    SvaraRadera
  9. Lite å göra... före flytt

    SvaraRadera