03 oktober 2010

Dagens Kvalare

Jag har blivit en kvalare av rang ...
Vetlanda FF - Laget i mitt gröna hjärta.
Vetlanda FF - Kvalet i mitt gröna hjärta!
Fyra lag gör upp om två platser.
Två lag får återspela i fyran.
Två lag får det inte!!

VFF inleder idag den kvalfyllda vandringen.
Vi möter Tingsryd hemma på Vallen.
En seger är ett måste ...

Östers IF ligger just nu på kvalplats ...
Förhoppningsvis ligger dom kvar där :)
Och kan kvala sig kvar i Superettan ...

HV71 - Svenska mästarna ligger just nu på kvalplats.
Där lär dom inte ligga kvar ...!!!

Sa jag klockan 15:00 ...
Sa jag idag.
Vetlanda FF v. Tingsryd.
Tingsryd är och ska förbli en hockeystad!!

Uppdaterat 00:18
Tyvärr ...
Endast 2-2 för di gröne ...
Men en sen kvittering i 90:e gör ju att ...
pang sa det ...
champagne korken .. ni vet!!
Bredaryd och Virserum .. hahahahahahahaha


***

2 kommentarer:

  1. Oavgjort hemma för di gröne gör det tuffare. Bredaryd slog Viresrum/Järnforsen

    HvGIF:s grupp var ju bra mycket tuffare kan man tycka med di blåa vann borta mot Växjö Norra!!

    SvaraRadera
  2. aj, aj, aj .. och nej .. tänk och du hemska tanke att di blåe och inte di gröne ...

    SvaraRadera