06 oktober 2010

Dagens Pilsnerpang

Saskia

Saskia har ett namn med klang
Hon jobbar på ett pilsnerpang
Häller upp öl åt grabbarna
Grabbarna tycker hon är bra
Grabbarna tycker
Hon är bra

Sen är det inget mer med de’
Saskia hon är vindögd se
Fast hennes blick är ren och klar
Väcker den löje hos en var
Väcker den löje
Hos en var

Hon är tyst och obemärkt
Hennes öl är för mig stärkt
Men hon var vacker och när hon log
Så att man efter andan drog
Så att man efter
Andan drog

Jag lät min blick gå upptäcktsfärd
Och det var faktiskt mödan värd
Ju mer den såg ju mer den fann
Hon var ju rent otroligt grann
Hon var ju rent
Otroligt grann

Sen jag mig med en pilsner stärkt
Sade jag ”Fröken har ni märkt?
Har det ännu ej slagit er
att jag har iakttagit er?
Att jag har
Iakttagit er”

Hon sa ”Min herre det är sant
Orsaken är mig obekant”
Då tog jag mod till mig och sa
”När blir du ledig Saskia?
När blir du ledig
Saskia?”

Vi såg en film om romantik
Sen drack vi kaffe på ett fik
Jag följde henne till hennes hus
I våra hjärtan brann ett ljus
I våra hjärtan
Brann ett ljus

Saskia hade sovalkov
Och hon var vacker när hon sov
Och vi var vakna mer än nog
Då hennes väckarklocka slog
Då hennes väckarklocka slog

Saskia är ett namn med klang
Hon jobbar på ett pilsnerpang
Hon ser i kors varthän hon ser
Men hon är vacker när hon ler
Ja hon är vacker
När hon ler



Det har varit lite syltsnack på Facebooken.
Anledningen var han flanörens inlägg.
"Var tar alla trevliga syltor vägen?"

Då känns det skönt att veta att man snart sitter där.
På stans syltigaste sylta.
Konsultuppdragen haglar in.
Tackar för det :)

Sa jag Dovas??
Annars gör jag det nu ...
Dovas pilsnerpanget för dagen!!

***

4 kommentarer: