17 augusti 2011

Dagens Sålda

Brahegatan nyligen ...

Speceri och diversseaffären i Myresjö

***

16 kommentarer:

  1. Jädrar i min låda vad fin den var...

    SvaraRadera
  2. flak:
    You min FINA??
    Men jag MINA tack!!

    bb:
    Skulle behöva en pirra i den oriktiga skalan, så att jag blev av med en tjock-TV som ff står i köket :))

    SvaraRadera
  3. jos: Vem eller vilka kan tänkas köpa en sån?

    SvaraRadera
  4. johnny:
    Här måste jag ju helt enkelt svara: ALLA!!

    SvaraRadera
  5. Låg denna "supermarket" i Myresjö? Undrar var i så fall.

    SvaraRadera
  6. Gäss den låg i Myresjö, lite svårt att förklara var ...

    SvaraRadera
  7. Kan det vara Ugglas? Annars låg den utanför samhället.

    SvaraRadera
  8. Jag är ledsen .. men jag har för mig att den låg i samhället, nere vid husfabriken???

    SvaraRadera
  9. Då ska du inte vara ledsen för det var "Uggla;s". Strax innan järnvägsövergången. Där inne luktade det rostat kaffe minns jag och belysningen var inte mycket att hurra för. Längre in fanns ett litet avskilt rum där pilsnergubbarna samlades. Farsan visste inte vad namnet Uggla kom från, men han kanske var släkt med Magnus Uggla(?).

    Just när jag tänkte skicka detta så sökte jag och fann:

    http://www.ica-historien.se/Butikerna/Handlarna/Ugglas-affar--Mats-Svegfors-berattar/

    SvaraRadera
  10. Det ringer några klockor .. Ugglas ...??
    Tack för detta detektivarbete!!

    SvaraRadera
  11. Det är inget detektivarbete. Detta har ventilerats på gåsskiteriet tidigare för många år sedan, men då var osäkert om han den där Josephzonen var helt nykter?

    (lösenord för att kommentera: agiesup)

    SvaraRadera
  12. Tiden går och minnena bleknar, framför allt när glasen är fulla av agiesup ...

    SvaraRadera