17 september 2011

Dagens GrönGulBlåa

Di gule nyligen ...

Vetlanda BK förlorade träningsmatchen mot Uralskij Trubnik
Slutresultatet blir 3-7.
VBK inledde som en storm.
Fartfyllt och passningssäkert gick vi till 2-0.
Sen vände ryssarna i den andra.
Men ändå.
Det ser bra ut ...
Det ser bra ut ...

Di gröne nyligen ...
Di gröne idag.
Vetlanda FF möter idag Bredaryds IK på bortaplan.
På plastgräs??
Och det är väl det enda som talar emot oss serieledare.
Plastgräs är inget för höstlag som Vetlanda FF.
Vi som vanligtvis är bäst på tunga höstplaner!!
Men men men ...
Jag tror och hoppas på tre poäng.
Tre poäng som skulle ...

Från gult och grönt till mörkblått ...





Läkerol Arena kl. 16:00.
Brynäs-HV71.
Brynäs överraskade i första omgången.
Ledde länge med 2-0 över Linköping.
Till slut vände LHC och vann i förlängningen.
Men en pinne på bortais ...
En pinne på bortais är nåt som Brynäs ska vara nöjda med.
Men en pinne på bortais är inget HVi är nöjda med ...


Sa jag det?
Sa jag Konsthandlar'n?
I ett kommentarsfält nära mig nyligen ...
"Snart sätter sig konsthandlar`n på en noga vald sittplats.

Som vinnare av hederspriset är du alltid välkommen att sitta med mig när du besöker födelsestaden. Fritt självklart,entré och fri öl i gula huset ingår naturligtvis. Själv har jag putsat upp bandyportföljen, samt kollat att den får plats under stolen, så lite bandykaffe under matchen blir det också.
Välkommen!"
Sa jag tungt:
Efter en sådan här fin inbjudan ...
Känns tungt att "den gamle" var tvungen att lämna in sin bandyportfölj!
Bandybesöken i födelsestaden lär bli få ...
Men han ska tack, han Konsthandlar'n ...
Och kanske vi syns när di gule kör över di gröne på Zinken ...

***

2 kommentarer:

  1. Hv. Det gäller och se upp med.........så det inte blir något jern på kroken eller om det finns något silver i berget

    SvaraRadera
  2. Hahaha var på väg att nämna dessa herrar, men .. inte fan ska HVi bry oss om deras, våra egna ska bara avgöra :)!

    SvaraRadera