15 september 2011

Dagens Premiär


Idag kör Elitserien igång på riktigt.
Känns så där.
Ni vet det där med Liv och hans Lokomotiv.
Men kanske är det bästa??
Bäst att bara köra på!

HV71 inleder mot Djurgården på hemmais.
En nog så svår inledning.
Svår nog utan det som har hänt.
Och jag är lite tveksam till att HVi kan glömma!
Tveksam ...
Hur ska spelarna orka.
Orka utan att tänka på ...
Dessutom bli påminda ...
En självklar påminnelse, men ...
HVi får se ...
Jag tror på en knapp seger ikväll.
En tät och jämn match slutar 4-3 ...

Övriga matcher:
Luleå-Växjö (5-2)
Modo-Frölunda (4-2)
AIK-Timrå (5-1)
Färjestad-Skellefteå (6-3)
Linköping-Brynäs (5-3)

Jag vet.
Jag vet.
Kräftor kräfva sprit.
Precis som humbla ...
.. och ni läsare kräfva ett guldtips ...
Självklart.
Självklart.
Grundserien fick ni ju häromdagen ...
Idag kommer guldtipset ...


Efter en lite skröplig HV-grundserie ...
När det är dags att höja bucklan ...
.. då är mörkblått högst ändå ...
HV71 kommer att vinna guldet och ära Stefan Liv.


Minns var ni läste det först.
Minns ..
Och tack till Sportbladet.
Tack Sportbladet för att jag redan nu fick låna löpet ...
Skål Tamefan!!

Slutligen en liten film från finestjkpg ..



Och ni sanna HV-vänner.
Ni sanna Stefan Liv-supportrar.
Glöm inte ...
Stefan Livs minnesfond bankgiro 241-6881

uppdaterat 18:02
Bråk på träningen.
Känns faktiskt positivt.
"Det brinner till ibland" :)

Dessutom för alla oss utan Canal+.
Sportbladet ska sända den tysta minuten Live från Jönköping.
Om det funkar.
Kanske blir som med Telia TV-Digital.
För det funkar inte :-(
Tack för kaffet Telia!

Och du, du svikare.
Du som inte tror på mina tips.
Kanske Mats Wennerholms passar bättre.
Jag lovar att komma med en jämförelse ... :)

uppdaterat 18:42
Järnkaminer utanför Kinnarps.
Stort!!


***

10 kommentarer:

  1. Brahegatan nyligen har nog ingen aning om varken HV eller LHC kan jag tro. Men nu åker jag till Chokladhallen för att stämma av om ditt tips går in!!

    SvaraRadera
  2. På Brahegatan är det endast jag som har koll på allt i alla fall nyligen!!
    Vi får hoppas att han Kanon-Calle hamnat i ett vinnande team.
    Annars är väl Linköping mest känt för Winnerbäck, kola och knäck :)

    SvaraRadera
  3. Nu går det nya tåg. Dock ej på Botniabanan.

    SvaraRadera
  4. Muustalainen ...

    http://www.youtube.com/watch?v=-_QP9Np7uM0&feature=results_main&playnext=1&list=PL2C14D7FDD7EF6BF8

    Gåggååblooogg ....

    Sov inte mer ......

    SvaraRadera
  5. Idag blir det det .. måstalaien .. idag måste vi slå Brynäs ...

    SvaraRadera
  6. Hur gjorde du det löppet ??

    Vet du hur man får tag på dom gamla ???
    hitta bara 2010..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Photoshop ...
      Har inte den blekaste?
      Har du kollat i HV71-shoppen??

      Radera