06 mars 2012

Dagens Rysare

Aftonbladet nyligen ...
Det blir en rysare skriver Sportbladet.
Målvakter ut hit och dit.
De spekulerar likt snillen de tror de är!
Citerar sig själva som om de vore ...
Rundringning till alla med olika scenario i reporterblocket ...
Tänk om .. skulle inte ni då ...

Walkie-talkie

Det handlar om slutomgången.
Elitseriens slutomgång.
Hur slutar tabellen.
Vilka blir trea?
Fyra??
Vilka går till slutspel?
Vilka får kvala sig kvar?

Slutomgången.
HV71-Djurgården
AIK-Skellefteå
Frölunda-Kaffeflickorna
Luleå-Växjö
Modo-Linköping
Timrå-Brynäs

Men hallå goosevisonen ...
Tänk om ...
Skulle du inte ta ut målvakten då??
Visst blir det en rysare??

Nej, nej av två anledningar.
Nej, nej ...
Sitter alla bekvämt i sina stolar?
Jag vet ju hur det slutar!
Vet inte du det?
Vet inte alla experter det??
Det trodde jag.
Jag tar slutomgångens resultat.

HV71-Djurgården 5-3
AIK-Skellefteå 2-5
Frölunda-Kaffeflickorna 2-3
Luleå-Växjö 0-0 (1-0 e.f.)
Modo-Linköping 4-3
Timrå-Brynäs 2-6

Sen kan du räkna ut tabellen bäst du vill.
Du kan matte, inte jag.
Jag vet bara resultatet av din matte ...

Sen är det bara att avvakta lottningen!
Vadå?
Nu hörde jag inte riktigt?
Ingen lottning??
Vadå välja??
Putin??


Putin??
Aha då ber jag om ursäkt.
Då fattar även jag rysare ...
Eller menar jag ryssare??

Vilka ska vi välja?
Brynäs eller Färjestad??
Hrmf!!
Hörrdu du Dahlén.
Tjena, det är jag.
Hrmf.
Öh .. du får sitta kvar ...
Jag återkommer ...
Jag tar ut målvakten så länge ...

Brynäs eller Kaffeflickorna?
Jävla vilken rysare.
Fan jag som hoppades på Växjö ...
Brynäs eller Kaffeflickorna??


Öh.
Hrmf.
Då tar jag ...
Äh, öh ...
Äsch jag bara skojar.
Jag leker sportreporter på Sportbladet :)
Vem bryr sig?
Inte Fronning i alla fall.
Inte undertecknad.
Jag vet fakta ...

HV71 har aldrig förlorat en SM-final.


Hallå! ...
Hello ...
Rupert ...
How nice ...

***

4 kommentarer:

  1. Alla bevekar fårskallarna in akuratom.

    Vad man heter spelar ingen rock´n roll?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinner man spelar namnet ingen roll ...

      Radera