15 april 2012

Dagens Word

Word of the Day ...
En sådan däringa prenumeration ...
.. som ibland ger resultat som passar stövlarna.
Dagens Word är Bugaboo ...


Bildsöker man då på Bugaboo ...
Hrmf!!
En massa barnvagnar??
Visst kan dessa vara monsterlika.
Eller kanske snarare att de framföres av monster ...
Hrmf!
Men är man bara småländskt idog så ...
Till slut kommer bilder på monster!


Visst är det skönt med demokrati.
Då kan man ha så här roligt med politiker.
Roligt med riktigt skorrande småländska rrrr ...
Värre vore det om man t.ex. bodde i Syrien ...


Då kan det sluta illa???

Men jag glömde skriva det.
Fick många mail från Bankeryd efter inlägget ...
"Skandal!"
"Fy fan så lågt!"
Men kära Bankerydsbo, skrev jag.
Det är ju ett montage?
"Skandal"!
"Fy fan så lågt"!
Men kära Bankerydsbo, svarade jag.
Hur vill du ha det?
Jag, undrade han med skorrande rrrr.
Jag vill ha honom i en känd Bankerydsmiljö.
Och jag vill till skillnad från Agdas tupp ...
.. jag vill ha honom påklädd.
Ja vill att hans rätta jag visas upp.
Och absolut inget montage.
Jag avskyr di däringa montagen ...
Okej, svarade jag ...
Vassego käre Bankerydsbo ...


Sa jag måndag.
Det är skönt att det snart är måndag ...
Sa Göran ...

Men innan måndagen.
En DN/fredag av han Frödin ...
.. som liksom bara demokratiskt hänger på ...



***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar