24 oktober 2013

Dagens Domartankar

Visst vi vinner.
Vi kör över Kaffekärringarna och tar tre viktiga poäng.
Men det som etsat sig kvar på mitt minneschips är domarna.
Gårdagens domarinsats måste helt enkelt vara säsongens sämsta?
Jag tänker på ...
Hur kan Salmela visas ut för interference av målvakten?
Han körs ju in på målvakten av en FBK-back??
Här skulle antingen målet godkänts ...
.. eller 2 minuter för interference för backen!
Och ...
Hur kan Kyle Beach få matchstraff för tacklingen av Hyka??
Enligt min humbla mening .. en klart godkänd tackling!!
Jag anser att den tacklingen inte ens ska rendera i två minuter.
Nu får han först 2+2, som sen ändras till 5 (fem)??
Men hallå!!
Och faktiskt .. hockeyexperterna håller med ...

Färjestad fick spela fem minuter i powerplay efter att Kyle Beach fått ett matchstraff. Ett felaktigt utdömt matchstraff i mina ögon. Tomas Hyka är tacklingsbar och måste skydda sig bakom målet. Tar domaren matchstraff för sådana här tacklingar förvandlas hockeyn till innebandy. Det vill inte jag och publiken kommer fly arenorna – ännu mer. Tomas Ros/Expressen
– Helt, helt fel. Den försvarande spelaren måste veta om att det kommer en spelare där. Beach kommer inte i hög fart, det är ingen ful tackling och armarna är nere, säger Cmore-experten Leif Boork.
– Han (Hyka) måste vara förberedd. Är man det så råkar man inte illa ut, säger kollegan Thomas Johansson om tacklingen.

Vi snackar rena rama sockiplastbandy ...

Sen har vi bortdömda videogranskade mål.
Nygårds bortdömda sparkmål ska ju helt klart godkännas.
Dömer domarna inte mål?
Tja då måste det ju bli en HV-utvisning??
Men den bortdömningen tackar jag ju för.
Men felaktigt var det hur som helst.

Sist en fundering.
Brynäs kör över Skellefteå!
Gävlelaget har 3-0 redan efter 7 minuter
Jag tänker .. spelskandal??
Får man spela utan målvakt i SHL??

12 miljoner!
Nu går vi för guld igen ...

#71


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar