16 maj 2016

Dagens Musikvideo



Känner ni Fia Jansson som bor uppå Söder
hon har förresten två stycken vindögda bröder
En av dem heter Hammarlund, en heter Schröder
här ska ni se ett hjärta som klappar och blöder

Ifrån den allra finaste adeln vi stamma
aldrig jag ens har vågat sagt: Jäklar anamma!
Vilken som var min pappa och vem var min mamma
det tycker jag förresten kan göra detsamma

Sommaren bodde vi i en fäbod vid Spånga
där både tjur och oxar och korna mig stånga
Den tiden då var kjolarna vida och långa
men sedan har de krympt så att nu är dom trånga

Kärleken är i alla fall alltid det värsta
en gång i detta livet jag hade en kär'sta
Det var en stiligt kvinns ifrån någon affärssta'
men nu så har hon flyttat, nu bor hon i Märsta

Ack, den som vore konung ibland eskimåer
då skulle med förvåning jag genast beslå er
Jag skulle gå ikring uti gröna trikåer
med små, små gula prickar på, tjänare på er!


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar