07 mars 2017

Dagens Gif

.. som på räls ...
.. på ett ben ...


Ikväll spelar Vetlanda BK:s P20 andra kvarten mot Sirius ...
.. och jag har svårt att tänka mig att vi inte har avgjort redan då ...
.. typ i andra kvarten av andra kvarten ...
Vi vann den första på bortais med 9-5 ...
.. ikväll blir det hemmamatch ...
Matchen börjar klockan 19:00 ...
.. och du ...
.. om du inte likt mig redan gjort det ...


.. på torsdag den 9 mars spelar P18 sin första semifinal mot Västerås ...
Semifinalspelet inleds på bortaplan med retur i Vetlanda på lördag ...

I helgens Bomans Cup för P10 var det dubbelt VBK i finalen ...
.. VBK Svart mötte VBK Gul ...
.. VBK Gul vann finalen med 6-5 ...
Vi snackar dominans ...
Jag ser fram emot typ 2027/28 ...

Sa jag Talangfabriken ...

Apropå talanger ...
HV71 skrev igår seniorkontrakt med junioren Erik Brännström ... 
HV71 som nu har två viktiga hemmamatcher ...
Idag möter vi Luleå och på torsdag revanschmöte med Färjestad ...

Idag vänder även kvalet till bandyns Elitserie ...

Men den stora frågan i bandyvärlden är idag ...
.. kommer Pelle Einarsson att återförenas med bröderna i ÅbyTjureda ...
.. men tack för alla dragningar ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar