03 mars 2019

Dagens Skylt

Valhallavägen nyligen ...
HV71 förlorar igen ...
.. det är då man behöver sådana här skyltar ...


.. och nästa typ uppmaning fick mig att småle ...


Ge upp ...
Haha .. skulle en smålänning ge upp ...
Nä du, har man varit med om plocka upp tusentals stenar från magra åkrar ...
.. bara för att kunna odla det nödvändigaste ...
.. då ger man inte upp trots taskiga hockeyresultat ...

Men det är så här jag har det på mina morgonpromenader ...
.. typ lite som tips från coachen hela tiden ...
.. gäller bara att hela tiden titta upp och leta efter godsaker ...
.. det gäller hela tiden att aldrig ge upp ...
.. att se det ljusa även i hockeymörkret ...
.. och jag är hundra på att snart vänder det ...
.. snart hittar HVii utgången ...


.. å sen har jag ju alltid Östers IF ...
.. att slå ut Malmö FF ur cupen ...
.. det smakar mumma det ...
.. å jag menar så länge Barcelona hela tiden besegrar Real Madrid ...
.. ja då är det vår ...

Kämpa ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar