22 december 2007

Dagens Julkort

Direkt från Route 32
Till mina kommentatorer (?)
Några är mer frekventa.
Några är då och då.
Alla får dock en personlig julhälsning.
Det är en gammal gåstradition ...
.. som går tillbaka till det glada 1700-talet ...
Några är värda mer ...
.. lite mer ...


God Jul Bromma


God Jul Storgatan 32


God Jul Söderhamn


God Jul Högbergsgatan


God Jul S. Lind

God Jul Robert


God Jul Virserum


God Jul Cloettahallen


God Jul Kallhäll



God Jul Flyvillage


God Jul ///Edsbyn


En Glad (PCL) Jul Malmö


Andra bloggar om: , , ,

12 kommentarer:

  1. Jag såg att mormors skomakarebrors affär var med på ett av vykorten. I morgon är det andra som gör Route 32 osäkert

    SvaraRadera
  2. En sak till såg att de flyttat det gamla Centralhotellet i metropolen till Kungsgatan i Söderhamn eller är det samma arkitekt/ritning?

    SvaraRadera
  3. Om jag inte är helt fel ute så låg han Sleipners nubbande butik precis där Stjärnan och han Konsthandlarn håller till idag ...

    Men icke sa han Nicke Nick Name om att någon av de två byggnaderna i Söderhamn ser ut som gamla Centralis, där får du bakläxa, trots din tekniska utbildning.
    Finns små drag, men det gör det ju när man fiskar också!
    Å andra sidan finns det i Trosa ett hus som ser exakt ut som Bäckmans (det gamla rivna, som jag byggt).

    Route 32 var lugn och fin idag coh det var oerhört vackert vid Ekenäsalia, med rimfrost värre ...

    SvaraRadera
  4. God jul själv.
    Tar väl åt mig av både Söderhamn och Edsbyn om jag får. Alla hus på Söderhamnsbilden är rivna medans alla hus på Edsbyvyn finns kvar, märkligt eller hur?

    SvaraRadera
  5. En sann gök gör ju som den vill när det gäller var den hör hemma :-)
    Så det är helt okej och strider absolut inte med alla naturlagar!

    En God Gökande Jul och må vi hoppas att tomten överraskar dig och de Dina med att i år komma i sin helgula dress :-)

    SvaraRadera
  6. God Jul!
    Men Björn, du snackar i edsbyluvan nu. Flera av husen på vänstra sidan står kvar. Och speciellt det första på vänstra sidan, det ser ju identiskt ut idag!

    SvaraRadera
  7. Som jag alltid har sagt, man kan lita på dom på huvudläktarn.
    Upp till bevis nu du gökande björn, finns dom eller finns dom inte husen på den vänstra sidan, jag har ingen annan hofreporter så högt upp i landet, upp till bevis, hur står det till med den vänstra sidan??

    SvaraRadera
  8. Inifrån en Linjeflygskärra som just håller på att avisas meddelas att rökning återigen är tillåten. Tillåten är också jordnötsätning. Kaptenen låter även meddela att hjulen är välpumpade och han tillönskar också dig och dina medpassagerare en härlig brommajul!

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Ville se om du var med Jansson....;-), men du har rätt, jag var lite snabb i skrivningen innan jag insåg mitt misstag, tänkte inte på att jag kunde slänga min kommentar.
    Sen var det tomteluvan, å då är man ju i en annan värld ;-)

    SvaraRadera
  11. Haha, underbart collage! Då det varit dåligt med bredband i Flugeby passar jag på att önska gott nytt!

    SvaraRadera
  12. flyvillage:
    Gott Nytt på dig själv du.
    Dåligt bredband i Flugeby?
    Ur led är tiden.
    Om man inte kan nå netet där då är det illa ställt i världen :-)
    Var du på Kullen på annandagen??

    SvaraRadera