Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.
Telia har i och med 4G-lanseringen infört vad vi kallar för ett hastighetslöfte. Eftersom att vi inte kan garantera en viss hastighet på varje yta som har mobiltäckning har vi istället gjort så att våra abonnemang täcker olika hastighetsintervall.
Skulle det visa sig att du inte har täckning eller når de hastigheter som ditt abonnemang klarar av - och som du betalar för - på platsen där du vill använda ditt 4G-abonnemang så kan du när som helst under bindningstiden byta till ett annat abonnemang som stämmer bättre överens med din verkliga täckning/hastighet. Du behöver således aldrig betala för en hastighet du inte kan utnyttja.
Jag hittar i skrivande stund ingen känd störning på 4G-nätet på Gotland, vilket tillsammans med dina tidigare inlägg på bloggen får mig att tro att platsen du befinner dig helt enkelt har en något bristfällig 4G-täckning.
Hastighetslöftet är utformat som nedan: "Vi tycker inte att man skall behöva betala för något som man inte får. Därför erbjuder vi som första operatör i Sverige alla kunder med mobila bredbandsabonnemang som ger tillgång till vårt världsledande 4G-nät möjlighet att oavsett bindningstid byta till annat abonnemang som passar bättre om man inte får den hastighet som erbjudandet utlovar. Villkoret för att kunna åberopa hastighetsgarantin är att det gäller användning på platser där det finns täckning för 4G."
Har du några funderingar kring ovanstående eller någonting annat gällande ditt mobila bredband får du gärna ta kontakt med oss på kundservice så kan vi förhoppningsvis räta ut eventuella frågetecken.
Med vänliga hälsningar Thomas Lindmark Telia Kundservice
Så vackert som det är där var det nog värt det. Eller? :-)
SvaraRaderaMen det behöver ju inte Telia få veta!!
SvaraRaderaDom kan få tro att jag står och lider ...
Hej.
SvaraRaderaJag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.
Telia har i och med 4G-lanseringen infört vad vi kallar för ett hastighetslöfte. Eftersom att vi inte kan garantera en viss hastighet på varje yta som har mobiltäckning har vi istället gjort så att våra abonnemang täcker olika hastighetsintervall.
Skulle det visa sig att du inte har täckning eller når de hastigheter som ditt abonnemang klarar av - och som du betalar för - på platsen där du vill använda ditt 4G-abonnemang så kan du när som helst under bindningstiden byta till ett annat abonnemang som stämmer bättre överens med din verkliga täckning/hastighet. Du behöver således aldrig betala för en hastighet du inte kan utnyttja.
Jag hittar i skrivande stund ingen känd störning på 4G-nätet på Gotland, vilket tillsammans med dina tidigare inlägg på bloggen får mig att tro att platsen du befinner dig helt enkelt har en något bristfällig 4G-täckning.
Hastighetslöftet är utformat som nedan:
"Vi tycker inte att man skall behöva betala för något som man inte får. Därför erbjuder vi som första operatör i Sverige alla kunder med mobila bredbandsabonnemang som ger tillgång till vårt världsledande 4G-nät möjlighet att oavsett bindningstid byta till annat abonnemang som passar bättre om man inte får den hastighet som erbjudandet utlovar. Villkoret för att kunna åberopa hastighetsgarantin är att det gäller användning på platser där det finns täckning för 4G."
Har du några funderingar kring ovanstående eller någonting annat gällande ditt mobila bredband får du gärna ta kontakt med oss på kundservice så kan vi förhoppningsvis räta ut eventuella frågetecken.
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice