04 mars 2006

Dagens ord - Dynamisk

Innan jag trotsade kylan ...
Innan jag rundade hörnan ...
. för att snuset var slut.
Såg jag en repris av Faktum.
TV-programmet Faktum.
Där satt han den gamle vänstermannen.
Numera chefsekonomen någonstans.
Klas Eklund.
Och snackade om att vi måste bli mer ...
.. dynamiska ...
Undrade länge vad han menade med det?
Dynamiska!
Vad det innebär det?
Dynamiska.
"Vi måste bli mer dynamiska".
Vilka vi?
Till slut kom svaret!
Vi måste bli mer dynamiska om ...
.. vi ska klara konkurrensen från Kina och Indien!
Dynamiska!
Vi måste bli mer dynamiska för att ...
.. klara konkurrensen från Kina och Indien!
Aha!
Vi måste bli billigare.
Det var det han menade han Eklund.
Vi måste bli billigare.
Dynamiska.
Vi måste få lägre lön!
Vi måste jobbba mer för mindre pengar.
Det är att vara dynamisk!
Kanon!
Det ska jag börja med redan imorgon!
Hänger du på, du Klas Eklund?
Ska vi ha en dynamisk dag imorgon?

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Eller så menade han att vi alla ska vara redo att byta jobb till gayporrskådespelare liksom hans son gjorde. Det kallar jag dynamiskt. Eller nåt... Billigt kanske...

    SvaraRadera
  2. mr f:
    Om sonen har bytt slida då förstår jag.
    Varför står jag.
    Sätt mig!
    Men dynamiskt ska de va!

    SvaraRadera