24 maj 2009

Dagens Madeleiene

Borta!?
Folk irrade omkring!
Borta.
Vaf*n!!
Vad är det som händer med vår värld??

Café Madeleine (f.d.)

Skulle man ta sig en lördagsfika!
Innan stöldraiden :)!!
Då är caféet borta??
Det finns inte längre??
Madeleine är borta!
Ur led är kaffetiden!

Café Madeleine, (f.1927- d.2009)
Inredningen var klassisk.
Uteserveringsdelen rent av parisisk?
En smal "tröttoar" där bilarna nästan speglades i kaffekoppen!

Café Madeleine (f.d.)

Café Madeleine (f.d.)

Café Madeleine (f.d.)Café Madeleine (f.d.)

Hittade inga egna bilder från det en gång så storslagna.
Vet att jag har (har haft?)
Men på nätet??
Verkar som om Medeleine blivit mobilt.
Senast sågs det i Tokyo??!!
Tokyo!!



Om du inte minns hur det såg ut?
Några kaffeintresserade tjejer har specialarbetat om Madeleine.
Två foton från deras arbete ...


***

4 kommentarer:

  1. Hade jag inte sagt det? Jag hade samma tråkiga uppenbarelse för några månader sedan... :((

    SvaraRadera
  2. Nej, du berättar ju aldrig nåt för mig :)!!
    Tog det säkra före det osäkra idag och gjorde en runda till ett annat känt fik, man vet ju tydligen aldrig vad som hända så fort man vänder caféryggen till.
    Kommer på en blogg nära dig snart ...:)

    Finns väl nån grupp på det däringa fäjsbook om Café Valand, eller???

    SvaraRadera
  3. Jo då där är jag med. :)
    Var det där du hamnade? Eller blev det Sturekatten?

    SvaraRadera
  4. pef:
    Nej det är ett annat??
    Kommer snart ...

    Valand är ju redan mycket väl dokumenterat, men däremot Sturekatten .. kanske man skulle ta en runda dit också??

    SvaraRadera