23 maj 2009

Dagens Mörker

Vilken missarnas dag det blev ...
Först tackar man nej till lunch på Dovas.
Med en sexcentiliters (minst) iskall förrätt på en välförtöjd båt!!
Hrmf!

Det skulle bli rövarstråt.
Samling kl. 13:00.
Jag var där.
Hrmf!!

Sagt och gjort.
Man är ju snabbtänkt och välplanerad!
Då får det bli Liljekonvaljen.
Han Håfström ...
.. "Mörkrets hjärta".
Sista helgen!!




Stängt??
Men hallå.
Öppnar dom inte 11:00??
Har dom alltid gjort förr??
STÄNGT ...
.. utställningen pågår till den 21 maj ...
J*vlar, j*vlar, j*vlar!!
Hrmf!!!

Några Mariestad och en pizza senare.
Humöret lite bättre :).
Några fynd blev det ju.
Fynd som jag återkommer till.
Men "Nanginjala" kan jag inte låta bli ...
Mitt emot "konvaljen" .. en port och där ligger det ...


Sa jag det?
Sa jag att nu vill jag inte ha en enda kommentar om Håfströms mörka!!
Hur bra den var!
Det bästa du sett.
En inställd utställning är ju också en utställning, typ ...
Jag deletar, deletar, delet ...
Hrmf


***

8 kommentarer:

  1. Det var f*n den bästa utställningen jag... inte heller fick se. Synd! Men blomsterängen var dock fin.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!!
    Men det var oerhört trist!!
    Hört endast bra om utställningen och han är en personlig favorit.
    Var helt övertygad om att helgen var den sista hade först planerat att se den i morgon och sedan mot finissaget på Nationalgalleriet!!
    Men blomsterängen var fin :))

    Syns vi på torget???

    SvaraRadera
  3. Brunkebergs ...
    Men du ställde ju in ...

    SvaraRadera
  4. Olle Hängläpp23/5/09 18:13

    Det var inte din dag idag riktigt?

    Jag kallade häggen för Vårdrottningen. Jag tog henne i hand och kände en obeskrivlig känsla av glädje. Och Vårdrottningen berättade om alla vårens hemligheter. Och solen lyste och fåglarna sjöng. Jag var i paradiset.

    Den kalla vintern, den grymma nordanvinden och den mörka natten var glömda. Nu fanns det ljus och värme och fåglarna sjöng sin sång. En sång av Yess!

    SvaraRadera
  5. En sång av GÄZZ menar du??
    Men det var fint skrivet!
    Hoppas du får en fin ovinter

    SvaraRadera
  6. Vi är skojare alla i detta samhället , jag stal det som många på internätet. För det var vackert skrivet, GÄZZ. Häng inte läpp för en "sluttet udstilling ....."!

    SvaraRadera
  7. kenneth:
    Jag hade precis kommit över det!
    Och så blir jag påmind igeeeeen.
    J*vla hängläppar :))

    SvaraRadera