08 februari 2011

Dagens Tryck

Det pågår en kampanj.
En härlig bandykampanj.
En publikdragande kampanj.
"Varenda jävel till Kullen".
Allt för att locka folk till den viktiga matchen mot Kungälv.
Kampanjen gillas av alla oss gula supportrar.
Vi sprider den gärna vidare ...



Men nu har verkligheten nått "Verklighetens folk".
Den mörka delen av "Verklighetens folk".
Och då menar jag inte "negerdelen" ...
Nä jag syftar på KDS!!
Kristna Demokrater??

KDS:aren Göran Ivarsson från metropolen ...
Skriver på den lokala nätsajten ...

"En osmaklig kampanj för bandyn".
Man blir ledsen i ögat ...
Sicken tragisk jävla person!
Sicken liten jävla person!!

Men så är det i dessa delar av Vetlanda.
Så är det när man har med KDS:are att göra.
Så är det när man har med frireligiösa att göra ...
Då står trångsyntheten i högsätet!!




Skål Tamefan!!

Sa jag bandy?
Sa jag tjusning?
Sa jag tjusningen med att gå på bandy när VBK spelar!


***

4 kommentarer:

  1. Hahaha, har läst :-)
    Att dom orkar!

    Det är liksom lite andra tider nu va´...

    SvaraRadera
  2. Ja men deras unkna verklighet kommer aldrig ifatt verkligheten, dom vill så gärna vara en av oss, men fan, fan, fan ...

    SvaraRadera
  3. Hägglund eller Ivarsson lika jävla inskränkta båda två, tur att det finns sådana Göran som du Josephzohn.

    SvaraRadera
  4. Tack Raggmunken :)!
    Vi är som vanligt överens.
    De andra två Görorna är som de där gamla leksakerna, man öppnar ett lock och upp kommer ... och det är ju själva fan att någon måste öppna locket ständigt och ojämnt!

    SvaraRadera