11 februari 2011

Kvällens Duk

Sitter och tömmer mailboxen.
Syndaren var på krogen kl. 17:00.
"Var är jag?"


Denna gåta är en omöjlighet för mig att lösa.
Vad han gör det fattar jag.
Det är ju det enda han gör.
Men var gör han det??
Det måste vara år sen jag satt på en krog som hade dukar??
Krogar med dukar moahahahaha ...
Snacka om finkultur.
Snacka om långt från Bankeryd??
Äkta syltor har inte det!!
Dukar innebär merkostnader.
Och vem har råd med det??

Kanske någon vet var han var ...??
Någon av er vet säkert.
Men vem fan vågar erkänna det :)??

Riktiga män och kvinnor luktar snus och går på dukfria krogar.
Och vem vågar erkänna att ...

***

8 kommentarer:

  1. Nej du, där har du fel. En riktig karl skäms inte att kräfva både duk, kniv och gaffel. Gaffla emot du bara, du får inte rätt för det. Men jag kan ju glädja mig åt att du i din villfarelse frekventerar andra loci än en annan. ;)

    SvaraRadera
  2. Du får ha dina omanliga åsikter i fred och krig, du får glädjas åt att våra krogvägar aldrig mötas, men frågan är fortfarande obesvarad.
    Var var han??
    Du som på din krogväg använder både kniv och gaffel och sitter vid dukat bord kanske och borde veta??

    SvaraRadera
  3. Vänta jag ska titta under bordet...

    SvaraRadera
  4. Nej men se .. här har vi en nämnare som är gemensam, vi ses alltid under bordet, jag började med den när dom började med stereo i radiolan .. min röst ska nu komma från vänster, min röst ska nu komma från höger, min röst ska nu komma under bordet ...

    SvaraRadera
  5. Herr J.

    Ledtråd1
    Nära ett av dina intressen
    Ledtråd2
    Igår var det kaos där

    SvaraRadera
  6. Herr S:
    Nära Centralstationen??
    Vi har varit där med han Hansson??
    Loggan påminner om en Joker??
    Du ville inte gå så lång sträcka från bruket??
    Kan det vara Kaspar Bar??

    SvaraRadera
  7. Då har jag inte den blekaste, jag vägrar alltid andra sidan :))

    SvaraRadera