22 mars 2011

Dagens Lyft

Minns du lyftet??
Av relativt naturliga orsaker ...
Lyftet ökar men sköldpaddan minskar
Sköldpaddan??
Ja jag vet inte vad du ser.
Men jag ser en jättesköldpadda??

Snölyft

Eller såg!
För gör man en Holgersson ...
Ett foto uppifrån.
Då ...
Då uppenbarade sig .. Afrika??
Afrika??


Afrika

Och om det nu är Afrika.
Krukan??
Kan det vara??
Kan Gaddafi ha rymt???

Apropå snö.
Apropå monster.
Apropå Gaddafi ...
Olof Palmes gata helt nyligen ...


Snömonster

.. The Monster Gorilla, (Satoru Ainoda, 1959) ...


***

2 kommentarer:

  1. Stingrocka ser jag :-)

    Men kontinentan av av ditt seende är absolut Afrika. Sen hur man får ihop det med Gaddafi, krukor, Palme och monster har jag ingen aning om. Men du kommer säkert på nåt :-)

    SvaraRadera
  2. Stingrocka .. inte helr fel :)!

    Men jag behöver väl inte komma på nåt, jag har ju redan påkommit!!

    SvaraRadera