23 maj 2011

Dagens Silly Season

Ännu ett gult nyförvärv från Ryssland.
Hinner ju knappt med att uppdatera lexikonet
Ännu en topp/klasspelare!!
En rysk mittfältare från Jenisej.
Nu blir det trångt på mitten.
Bara nu inte alla våra talanger blir ...
Ja ni fattar va!

Läser på den officiella ...
Anatoly Suzdalev, 34 år, har skrivit på ett tvåårskontrakt med Vetlanda BK.
Anatoly är svaret på den spelledare som Vetlanda BK har varit på jakt efter en tid.

Anatoly Suzdalev, som närmast kommer från moderklubben Jenisej, är en rutinerad spelare med 376 matcher och 178 mål i den ryska ligan. Tillsammans med Sergej Lomanov Jr har han under en följd av år styrt spelet i Jenisej. I Jenisej blev Anatoly ryskmästare 2001.
Anatoly har också en femårig sejour bakom sig i SKA Nefyanik som kommer från Chabarovsk vid den rysk-kinesiska gränsen, där gjorde han 136 matcher och 100 mål.
Så sent som 2009/10 spelade han i Rysslands A-landslag. Han spelade också i Rysslands VM-lag som blev bronsmedaljörer 2004.

När VBK nu skrivit tvåårskontrakt med Anatoly Suzdalev är det inte som målgörare han är engagerad.
- Vi har fått ytterligare en spelare på mitten som kan styra vårt spel och skapa ytor, säger Sergei ”Sigge” In-Fa-Lin, VBK-tränare.


Själv säger Anatoly ..
"- I mitt pojkrum hemma i Krasnojarsk hade jag en stor bild på Jonas Claesson iförd VBK-tröja med bl.a. SAPA-exponering. Nu ska jag själv spela i denna tröja. Spännande!"
Spännande är väl bara det ryska förnamnet ...

När börjar Elitserien?

Sa jag kuriosa?
För en timma sedan skrev jag på fejjan ...


Ibland går det fort sa flickan till pojken i hagen!!

***

6 kommentarer:

  1. Nu blire brett å hett. Spola!!!

    SvaraRadera
  2. Nu blire .. och kylrören läggs just i detta nu i den nya hallen ..

    SvaraRadera
  3. Låter helt perfekt! DIT ska jag flytta :-)

    SvaraRadera
  4. Behöver bara bygga ett kök och några rum, hallen finns ju redan!!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha llen finns ju redan! :-)

    Kök behövs inte, jag har termos. Sportsofforna står i långa rader, vad mer behövs?

    SvaraRadera