02 oktober 2011

Dagens Fyra

Sportvärlden nyligen ...
Sa jag fyra?
Kunde lika gärna varit tre??
Kunde lika gärna varit ett??
För all tre är lika märkliga som sportsliga!
Och all tre inträffade igår??
Men ...
Först till fyran.
Skrev ju redan igår att det är VBK som dominerar bandyn!
Johan Löfstedt!
Den "gamle gule" talangen gjorde fyra mål igår igen.
Först fyra mål på Villa.
Och så igår fyra mål på Edsbyn!!
Åtta mål på två matcher!!
Jo jag tackar.
Blir det Lökens år i år??
Får han sitt stora genombrott i år?
Det unnar jag honom trots att han bytt klubb ...



Sen till tre ...
Skellefteå besegrade Frölunda med 3-2.
Inget märkligt med det.
Det märkliga med det resultatet ...
.. Skellefteå gjorde alla sin mål i numerärt underläge!

Sen till ett ...
Swiss League.
Backen som gör mål i egen kasse ...
Han bytte lag inför denna säsong ...
Helt plötsligt får han fri läge!
Helt plötsligt överraskar han sin målvakt ... :)




Sa jag Hammraby v. Sandviken.
Finalen i Svenska Cupen.
Det visste både du och jag redan igår ...
Tippar jag så tippar jag rätt.
"Aldrig blir nåt fel" ...

Aldrig blir nåt fel ...
.. inte på gåsablåggen ...
.. men för Kaffetanterna går det fortfarande bara fel ...
Glädjande nog går det åt helvete ...
.. en poäng kommer dom inte långt på .. moahahahahaha ...

***

2 kommentarer: