15 oktober 2011

Dagens Helvete

Liljevalchs nyligen ...
1 oktober 2011–8 januari 2012
Helvete

Välkommen till en utställning där konsten är ömsom het och flammande vild, ömsom intensivt djupborrande ned till smärtpunkten. Helvete handlar om det mörker som konsten ständigt återkommer till, från det romantiska 1800-talsmåleriet till vår egen svenska och internationella samtidskonst.
På utställningen Helvete är fotografering inte tillåten.

Helvete at Liljevalchs

Dick Bengtsson at Liljevalchs

Dick Bengtsson at Liljevalchs

Roj Friberg at Liljevalchs

Sa jag fotograferingsförbud?
Förståeligt.
Mycket material på den officiella ...



Sa jag sevärd?
Huvva, huvva ...

Sen är det ju inte varje dag man får se Marcus Larsson ...


Sa jag granne med helvetet?
Nu är Lindgården helt borta.
Nu är det rena rama helvetet där!
Snacka om att Liljevalchs är granne med helvetet!!

***

4 kommentarer:

  1. Läser å tittar å läser å tittar... Tack!!!

    Dick Bengtsson, jag är helt betagen, överväldigad!
    Åsså lite Hopper på det :-)

    SvaraRadera
  2. Bengtsson är kung!!
    Han och Hill och Hill blir det snart.
    Han är just nu aktuell på Valdemarsudde!
    Hopper saknades men mycket annat sevärt, kinesen Sun Xuns filmer +++++

    SvaraRadera
  3. Kan inte sluta titta runt å googla å länka å...

    Men nog hade Bengtsson snott lite Hopper, eller har jag missuppfattat..?

    SvaraRadera
  4. In the Early morning sunday snodde han allt :) eller lånade och la till ...

    SvaraRadera