04 oktober 2011

Dagens Vändning

Hovet nyligen ...
AIK-HV71 7-8 ...
Hur gick det här till??
HV71 vinner över AIK.
REVANSCH!!
Inget märkvärdigt med det,  säger vi luttrade.
Men hur.
Hur det gick till?
Där kommer det märkvärdiga ...
AIK leder med 7-2!!
AIK har 3-0 efter första.
Isen är bara en stor vak!!
Jag är ett vrak!!
Jag flyttar mig diskret till baren ...
6-2 efter andra ..
6-2-målet med tre sekunder kvar av perioden.
Allt går emot mästarlaget!!
AIK gör 7-2 efter en 1.27 i den tredje perioden.
Sa ja emot??
Inte ens den störste optimisten tror ...
Jag snackar om förödmjukelse.
Alla snackar om förödmjukelse ...
Hela Hovet sjunger.
Hela hovet sjunger ...
Anticimex gråter.
Vi som trodde att gnagarna var utrensade, säger VD:n ...
Men ...
Och.
Så.
Men ...
Så ...
Fantenberg.
Lindström.
Krog.
Karlsson.
Joensuu ...
7-7 ...
Inom loppet av fem minuter har HV vänt!!
7-7 efter tre perioder
Inga mål i förlängningen.
Straffläggning.
En magisk strafflängning ...
..  som Voutilainen avgör ...
AIK-HV71 7-8 ...
Gäzz.
Revansch.
Ofattbar.
Drömmer jag?
Nyp mig ...

Skål Tamefin ...

#39


Sa jag Jesper Fasth?
Fem poäng till Jesper Fasth ...

Sa jag det?
Sa jag 2-1 till Öster mot J-Södra ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar