01 mars 2012

Dagens Jämförelse

Kinnarps i afton ...
Ett tungviktsmöte stundar.
2000-talets bästa lag ska mötas.
De vackert mörkblåa mot de fult gröna Kaffeflickorna.

Läser han tränare Dahléns införtext.
Han snackar utvisningar.
Han snackar att vi drog på oss ...
Han snackar uppförsbacke ...
Självklart.
Utvisningar ger uppförsbackar ...
Men han är stor han Dahlén.
Är helt övertygad om att vi såg samma match.
.. att vi såg samma domare.
.. att vi såg samma Lärking.
.. att SAIK gjorde två mål i PP ...
Men sen är det stopp.
Där jag snackar domarskandal.
Där jag snackar förfördelade ...
.. där nämner Dahlén ingenting ...
Det nämner Dahlén inte ...

Sen är vi helt klart överens ...
Vi snackar "släppa på handbromsen"
Vi snackar "slutspelskaraktär" ...

Sen snackar jag vidare ...
Jag snackar striptease.
Jag snackar avklädning!
Vi ska klä av Kaffeflickorna.
Vi ska göra det som Kungen gjorde på det vända bladet.
Vi ska klä av dom ...
.. och vi ska stå för det ...


Till sist.
Ett litet ord på bussvägen ...
Hemmamatch.
Hrmf!!

Glöm hemmamatch!
Tänk bortamatch ...


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar