28 februari 2012

Dagens Ångesthockey

Hockeysverige nyligen ...
Djurgården besegrade Linköping efter straffar.
Snacka om en ångesthockeymatch!
Men två fanatastiska straffar avgjorde.
Juniorerna Kempe och Åberg!!
Nu ser det risigt ut för LHC!
Djurgården har ju Timrå i nästa match!

Uppe i Kraft Arena blev det också ångest.
Men på ett annat sätt.
Målvakts- och domarångest.
Daniel Larsson.
Han är som en ost ...
.. det är hål i Larsson men ingen Larsson i hålen ...
HåVe förlorade till slut med 3-4 mot SAIK.
Vi gör en bra första.
Vi tar ledningen 1-0.
Sen kommer domare Lärking in i matchen.
Hur kan man ta ut Welch för den tacklingen??
Hur kan vi få fyra utvisningar och SAIK inga??
Skellefteå gör två PP-mål och sen ...
Hur kan Larsson släppa in fyran??
Ångest, ångest, ångest.
Nu måste Ante får stå resten av säsongen.

Tredje perioden får jag se en repris av.
Jag var just då på Hovet ...
Men att Sundh och Grillen nätade igen tar vi med oss.

Sa jag undvika.
Sa jag ångesthockey.
Växjös Mike Iggulden i Karlstad.
Tacklad av Frögren.
Får knät under sig typ .. plus en vridning ...
Det knät vill jag inte ha när jag vaknar imorgon ...

När det gäller HåVe är det bara att se framåt.
Torsdag ...



Men däremellan kommer onsdagen.
Kvalbandy.
Gripen-VBK
Ångestbandy!!
Huvva, huvva!!!!

***


2 kommentarer:

  1. Skönt att man inte bryr sig!!
    Och tänk att det alltid är domaren centralfigur när HiV förlorar... Förbannelse? Konspiration? När ska Wickylöks avslöja detta?? Eller han din släkting Janne...

    SvaraRadera
  2. "...som är..." skulle väl in där nånstanch.

    SvaraRadera