16 februari 2012

Dagens Ombyte

Kinnarps Arena nyligen ...
Jag såg den!
Årets sämsta hockeymatch.
HV71 v. Timrå.
Visst vi vinner med 1-0.
Men hur ...
Jag är ledsen jag fattar noll.
Hur kan HVi prestera så dåligt??
Hur??
Jag skäms.
Vad är fel?
Var ligger felet.
Hur kan vi uppträda så här inför hemmapublik??
Hur??

Lösningen.
Kan lösningen ligga hos kineserna??
Kan man??
Får man byta ut ett helt lag??


Antingen det eller ...
.. eller som jag sagt förut.
Som jag har ropat ...
Vår räddare i nöden.
Tränarbyte!!

Och liksom bara av farten.
Av bara liksom apropå!
Kan ingen byta ut Sören Persson.
Domare Persson.
Fanns bara en som var sämre än Persson idag.
Kommentatorn?
Var hittade Canal+ honom??

Men som surhandsken sa.
Tre poäng är alltid tre poäng!
Godnatt ...

***



2 kommentarer:

  1. Ja fy fan sicken tråkig match, dom poängen var inte rättvisa men inte mindre välkomna. Ante räddade oss idag. kan vi inte skicka Han Persson till Kina, han borde kunna fylla många dockor så jävla glad som han är i att blåsa!

    Gó natt!

    SvaraRadera
  2. Den blåsiga kommentaren behövde vi en afton som denna, nu kan jag sova lugnt!
    Tre poäng, Persson liksom blåst på konfekten och på väg till Kina!
    Blås blå ballader, låt den ljuda över staden!
    Tamefan!!

    SvaraRadera