03 januari 2014

Dagens Beräkning

Aaaansssssiii Salmela ...

Huvva, huvva, vilken pärs det blev.
Två poäng efter sudden ...
Inte helt enligt mina beräkningar precis!
Jag tänkte, sätt er i spelarbussen.
Åk upp till den kungliga ...
Kör in på Hovet och hämta hem tre poäng.
Jag menar efter förra matchen mot serieledarna.
Efter det att AIK förlorat fyra raka ...
Så här tänkte nog spelarna också ...
Men ...
Så pinsamt dåliga vi var i första.
Inställningen var kvar i spelarbussen.
Tempot från förra matchen var som inställt.
Gick spelarna med skridskorna på direkt på asfalten?
Vi blev utspelade av AIK??
Andra något bättre men .. hallå ...
Det står tre poäng på spel.
Det är tre jävligt viktiga poäng.
Vi är inblandade i en bottenstrid!
BOTTENSTRID .. hör ni??
Turligt och Wesslauigt stod det bara 3-1 efter två.
Sen kom den tredje ...
AIK blev försiktigare ...
.. och vi va nu ett helt annat lag ...
Vi reducerade och vi kvitterade ...
Sen kom ett makalöst slut.
HV71 får två utvisningar.
AIK gör 4-3 med FYRA sekunder kvar ...
Men domare Winnerborg dömer bort målet !!!!

"Domaren Marcus Vinnerborg slog ut med armarna, och efteråt förklarade han varför.

– Vår (hans) uppfattning är att Blomdahl går väldigt hårt åt Wesslau (Gustaf, målvakten) och trycker in honom mot mållinjen. I andra läget skjuter han in pucken med handen. Jag har en tillräckligt bra position att ta beslutet direkt på isen, och när jag sett det i efterhand stärker det min uppfattning, sade han till C More."

AIK får sen fortsätta spela 5 mot 3 i förlängningen.
Men vi lyckas reda ut det och ...
.. när det sena är spel 4 mot fyra ...
Anssi Salmela dunkar in 4-3 till HV71 ...


GÄZZ, GÄZZ ...
Istället för att vara endast en poäng före AIK ...
.. är vi nu fem poäng före dom ...
.. och möter dem igen på lördag ...
Då med en helt annan inställning direkt från start!!
Då måste hönsgården i försvaret vara borta.
Vi får lägga inte ägg i egen zon ...
Petrasek??
Bra mot Skellefteå ...
Under isen igår.
Såg han några ryska ubåtar?
Och ...
Låt för guds skull Rajala fortsätta att spela med Karlsson-Carlsson.
Fattar inte varför Bendelin bytte ...
Och för guds skull bänka Trääpplet.
Låt Franzén eller Johan Johnsson spela istället.

Enligt mina beräkningar skulle HV71 hämtat hem tre igår och ...
.. VBK ska hämta hem två på Zinken ikväll ...
Småland ska inte behöva tappa poäng i Stockholm ...
Så tänkte jag.
Stockholm är lika med fem lätta poäng ...
.. eller ...

#11
#32

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar