06 februari 2016

Dagens Bodil

"Fråga mig ingenting, jag berättar det jag vill berätta när jag kan berätta det. Alla dör ändå på slutet, annars hade livet ingen form".

–Jag skriver inte av mig smärtan, det är främmande för mig. Livet är råddigt, stökigt, det händer saker hela tiden som man inte vill ska hända. Syrien, Palestina, det är ingen drömvärld vi lever i. Min tillflykt har alltid varit skrivandet, hur dåligt jag än mått. Efter ett tag blir det lustfyllt, ibland plågsamt, att hålla på och leta efter det där ordet"

Jag har tyckt att cancer inte hör hemma på Twitter - för privat. Men nu när det är den vanligaste dödsorsaken - inte alls privat. God natt.

"Gå inte bakom mig, jag kanske inte leder. Gå inte framför mig, jag kanske inte följer. Bara gå bredvid mig och var min vän." /Albert Camus

I can see clearly now
Jag skulle inte behöva ha glasögon (glasöga) på det opererade ögat.
Men det vill jag ha.
Jag har inte fler kännetecken, mer identitet att avvara.
Jag är en med glasögon och det tänker jag vara så länge jag är.


”Kärleken är att jag vill att du finns".

Rak hela tiden!

Vila i frid du Bodil.

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar