04 juli 2016

Dagens Gasklocka

Hjorthagen nyligen ...
Gasklocka nr. 4 ...
Läste hos Lasse Epstein om vad som skulle hända!
Trist, tråkigt, tänkte undertecknad då!
När jag då en tidig morgon lämnade bostaden på Brahegatan upptäckte jag ...
.. just Gasklocka nr 4 ligger i enslinje med min gata!!
Jag stannade och tog några bilder ...


.. jag fortsatte både cykla upp mot Valhallavägen och ta fler bilder ...


Sedan fortsatte jag ut mot Hjorthagen och den nya Norra Djurgårdsstaden ...
.. sen fortsatte jag cykla runt gasklockan ...
Ett antal mil på cykeln.
Ett gäng foton från olika ställen och vinklar runt gasklockan ...
Men det får du bildmässigt se imorgon ...
Det får bli en äkta Gasklockehanger ...

Det du får nu idag är mailet jag skrev till kommunikationsstrategen!!


Hej Martin Ottosson
Jag har nu cyklat runt och tagit typ 60 foto på den gamla gasklockan från olika vinklar och håll i Stockholm, men framför allt i det nya och framväxande bostadsområdet i Hjorthagen. Detta bostadsområde som helt klart är betydligt vackrare, intressantare och roligare än typ t.ex. Hammarby sjöstad (gamla Lugnetområdet), men det jag framför allt kände var att den gamla gasklockan borde sparas .. kolla in mina bilder så ser du också hur väl den smälter in i den nya miljön, den sitter som en smäck!!
Jag tycker att man kunde "flytta" lite på det ny höghuset, som självklart också har sin plats, gammal och nytt i skön samklang.

Rädda medans tid är.
För visst vore det tråkigt om även Gasklockan bara skulle återstå som en "filmsnutt" likt Folkan .. http://josephzohn.blogspot.se/2011/03/dagens-folkan.html

.. eller att jag skulle bli tvungen att bygga en modell av den :) ..

http://josephzohn.se/has_it/index.htm

MVH
Göran
(bifogat typ 11-12 foton)

Nu visade det sig att han hade semester .. åter i augusti ...
Hans autosvar gav ett nytt namn ...
Jag skickade då samma mail till Anna Näslund ...
.. som också var bortrest ...
En ny mailadress via hennes autosvar .. Christian Gorgis!

Fortsättning följer ...
Under tiden kan du läsa mer om detaljplanen ...

uppdaterat 5/7
Del II

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar