07 juli 2016

Dagens Gasklocka

Hjorthagen/Norra Djurgårdsstaden nyligen ...
Del IV ...
Den långa serien om Gasklocka nr. 4

Idag ser vi klockan från norr.
Från Fisksjöänghållet så att skriva ...
.. och från andra sidan Husarviken ...
Men hallå .. kolla in så vacker den är.
Men hallå .. kolla in så fint den bara smälter in ...
Men för helvete .. jävla lokalpolitiker ...
Fattar ni noll eller ...


Visst är det tragiskt att denna klocka ska rivas ...
Tycker du som jag ...
Protestera du också ...
.. eller i alla fall lätta på alla inre gaser ...

Maila ...


Imorgon avslutar jag min fotoresa om Gasklocka nr 4.
Då blir det bilder på den på avstånd från olika håll ...
.. å du bare hänger me ...

Har du missat Del I, Del II eller Del III


***

4 kommentarer:

  1. Vill bara säga att din gasklocke-serie är bra. Fint att du passar på att dokumentera. Vad gäller riva eller ej har jag för länge sedan sett "slaget" förlorat - säkert ett par, ter år sedan - och hörde då inga röster mot. Själv blev jag väl så pass glad att resten blir kvar att jag såg rivningen som det pris man får betala. Men tråkigt är det. Den är ju ett landmärke som verkligen syns långväga ifrån, som vi får se i nästa avsnitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och visst är det som i visan, för sent ska syndaren vakna ...

      Radera
    2. Åh, jag har ju sett det på målningar och hört det i visorna.

      Radera
  2. Här är mina glasklocke-bidrag:
    https://www.flickr.com/photos/martinklasch/sets/72157657520196881
    https://www.flickr.com/photos/martinklasch/albums/72157626457698541
    Sen kanske du gillar de här Stockholms-bilderna som jag har scannat av:
    https://www.flickr.com/photos/martinklasch/sets/72157670610909086

    SvaraRadera