28 september 2017

Dagens Projekt

– Det här projektet är ett bra exempel på arkitektur med hög kvalitet och nyskapande uttryck. Jag är övertygad om att byggnaden kommer att bli omtyckt och omtalad av många människor, säger stadsbyggnadsborgarrådet Regina Kevius (M) ...

Vad är det för projekt hon syftar på??
Vad är det för nybygge hon syftar på?
Jo det här ...


Minns du ...
Det ligger på Lindarängsvägen vid Gärdet ...
.. och igår jämförde ju jag det med den Kungliga Borgen ...

Nu är projektet verklighet ...
Nu är projektet som jag såg igår ett nybygge ...

Då igår.
Då igår visste jag inte alls hur det skulle se ut när det var klart ...
Igår tyckte jag bara att "projektet" såg ut som ett båtvrak på havets botten ...
.. som nu helt plötsligt flutit upp ...
.. eller typ en byggnad som var sönderbombad ...

Nu vet jag.
Nu vet jag hur det kommer att se ut när det är klart ...



Projektet Stettin 7 är nu verklighet ...


Det är inte utan att jag är mer ledsen idag ...
Det är inte utan att jag idag tycker det är synd att det inte är ett sönderbombat ...
.. en byggnad träffad av en bomb och som nu ska rivas ...

Men det är det inte ...
Det är ett pågående nybygge ...

.. hur var det hon sa hon Kevius:
"Det här projektet är ett bra exempel på arkitektur med hög kvalitet och nyskapande uttryck. Jag är övertygad om att byggnaden kommer att bli omtyckt och omtalad av många människor."

Omtalad ja ...
Omtyckt .. skeptisk ...

Ibland, som just, blir jag bara trött ...
.. ledsen och trött ...

Lycklig han Heffner som slapp se skiten ...


.. och tänk så vackert Stockholm kan vara ...


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar