21 juli 2010

Dagens Svävare

Läste i bladet.
Destination Gotland inviger idag sin ny färja.
Ännu en svävare ...
Och jag är med på premiärturen!
Från Nynäshamn .. 08:15 ...


SF 700 - HSC Gotlandia
"Byggd 1999 på Alstom Leroux Naval, Frankrike. Längd 112 m. Bredd 16 m. Fart 35 knop. Kapacitet: 700 passagerare. Lastkapacitet: 145 personbilar. Ombordfaciliteter: Restaurangtorg, café, butik, lekrum och filmvisning"

Sa jag det?
Sa jag att jag ljög??
Jag gjorde det ...
Ni minns va?


Ni gick inte på det .. eller hur?
Ni kan vara ärliga.
Jag tar inte vid mig .. inte illa i alla fall ...
Men sanningen.
Sanningen var att den var jädrans stor.
Den där Queen Victoria ...




***

3 kommentarer:

  1. och se bokstaven på skorstenen tycker jag känner igen den....

    SvaraRadera
  2. Mäktig är hon i alla fall. Man jämför med husen så ser man hur stor hon är.

    SvaraRadera
  3. broder:
    Detta är kapten G som talar ...

    bb:
    Kalle Anka satt på en ...

    SvaraRadera