14 september 2005

VMS krossade Smederna

VMS Elit gjorde skäl för sitt namn ikväll.
Elit, sa Bull
Final, sa Bill
Smederna var chanlösa i returen.
Avgjort efter 3 heat.
5-1, 5-1. 5-1 ...

När man läser slutsiffrorna kan undra?
Hade Smederna fullt lag???
Var det fel på gruset?
Hade dom bara med sig mopederna ikväll?
Körde Holta för fort igen eller???

Skit samma.
Där fick ni skithögar!
Nu blir det småländsk speedwayfinal.
Nu blir det småländsk speedwayfest.
Västervik krossade Luxo Stars.

VMS Elit - Västervik, vilken final!
VMS Elit - Västervik, det kallar jag final det!!

Norrköping?
Gamla anrika Norrköping?
0-2 mot Ljungskile.
Nu är det kört IFK.
Nu blir det till att harva kvar i Superettan.
En Superetta, förhoppningsvis utan Östers IF????

4 kommentarer:

  1. Instämmer tyvärr i din IFK-analys...

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det väl tyvärr kört!
    Nu blir det till att följa Redhawks, Drott men framförallt Falu BS!!

    För Östers del kan det avgöras i helgen. Match mot GAIS??? Huvva huvva för en julafton ...

    SvaraRadera
  3. Ett annat av mina favoritlag är Norrköping Dolphins så klart! Har varit och tittat på 3-4 matcher under mina år i Norrköping. Kan vara riktigt underhållande att titta på!

    Måste väl erkänna att jag jag inte följer basket, bandy och handboll lika mycket som fotboll och ishockey. Handboll är nog det som engagerar minst, men har faktiskt sett en elitseriematch! (Skövde-Drott för några år sedan.) Bandy har jag aldrig sett live faktiskt. Får väl ta och åka till Katrineholm, Motala eller Linköping i vinter och se Falu BS om de hamnar i samma serie efter jul.

    SvaraRadera
  4. Håller helt med vad gäller handbollen! Basket bryr jag ingenting om.

    Tycker absolut att du ska bege dig till en bandybana nära dig, när de vackert gulblåa Falu BS är där!
    Bandy är sporternas sport.
    Fart, finess, stämning och kultur.
    Lite varmt i portföljen, det kan blåsa snåla vindar....

    SvaraRadera