25 maj 2006

Tänk vad mycket man lär sig av pilsner ...

Tog ett par mörka ...
På gamla Ramboden.
Ramboden på Kommendörsgatan 7.
Tio år har det varit bar i den gamla ramboden.
Tio år.
Dags för jubileum!
Vilket firades med att ta bort Belvéns ...
Eller???
Idag upptäckte jag att Belvéns var borta.
Vägg i vägg låg förr Belvéns Konditori...
Det gamla konditoriet.
Som sedan blev "Rambodens restaurangdel" ...
Nu är den gamla "Konditori-skylten" borta.
Belvéns är borta!
Tio år efter övertagandet.
Det är nu lärdomen kommer in i bilden.
Lärdomen som kommer in med ölen ...
Blev lite nyfiken på Belvén?
Vem var han Belvén?
Jo det ska jag säga er.
Gamle Belvén är ingen mindre än ...
.. mr Delicato himself ...
Är det inte fantastiskt så säg.
Detta hade vare sig ni eller jag vetat.
Om det inte vore för några kalla mörka stora kvällspilsner ...
.. på Ramboden ...
Nästan på min gata i stan!
Och.
Detta förklarar ju även ...
.. Delicatos reklam ...



Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Gäss och det som är ännu tråkigare i kråksången är att jag tänkte och tänkte och tänkte att jag skulle ta några bilder på alla skyltar.
    Men ...
    Det känns just nu!

    Men.
    Delicato finns ju kvar :-)

    SvaraRadera