15 juni 2006

Varför lyssnar ni inte?

Alltså!
Här har jag en granne.
Inte vilken granne som helst.
Min granne va!
Hon kan sin sak.
Det vet jag :-)
Och vad händer?
Ni lyssnar inte på henne.
Varför gör ni inte det?
Det måste ni göra.
Ni måste ta hennes varningar på allvar!

Det gjorde jag.
Jag tog henne på allvar.
Jag lyssnade på henne.
Jag fick ju brev från henne.
Eller om det var från Café Opera ...
Nåväl.
Detta brev tog jag på största möjliga allvar.
Det minns minnesgoda läsare av denna blogg.

Däremot måste jag erkänna.
Den däringa videon ...
Grannens fru ...
.. att hon skulle likna Paradiset.
Där ljög jag.
Men.
Det var en nödlögn eller vad man nu kan kalla det.
Jag ville bara göra en video av den underbara ...
"Grannens fru" ...
Aston Reymers Rivalers härliga låt.
Och då.
Då.
Flyttade hon in.
Nej inte Vanessa Paradis.
Nej, hon ...
Hon som ni ska lyssna på.
Hrmf!
Zappa.
Jag är ledsen ...
Jag kunde jag inte låta bli ...
F'låt Robert i Kramfors.
F'låt alla läsare och lyssnare ...
Jag vet att man inte ska ljuga och narras.
Men.
Ibland så ...

Men de däringa tofflerna.
"Sveriges fulaste skor"
Dom har jag inte köpt.
Det kan du ge dig på min modeexpert till granne :-)
Mig kan du lita på.
Jag tar dig på allvaret ...

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar