20 maj 2008

Dagens Sista

"- Blir det inget nu, så blir det ingenting. Ingen i föreningen orkar dra igång det här ytterligare en gång."

Orden är VBK:s vice ordförande Håkan Edwardsson, till SF/Bandy/tjustkulle, när man nu dragit igång ännu ett nytt och kanske det sista projektet för att få en bandyhall i bandymetropolen Vetlanda och han fortsätter:

"- Jag tror inte att vi kan bedriva elitverksamhet i mer än två säsonger till utan hall. Vi kommer inte att få behålla våra spelare, och vi kommer inte att kunna locka hit några nya. Så är det bara."

Nu är det bara hoppas ...
Jag har gjort det förut.
Jag gör det igen.
Hoppet är ju det sista ...

Läs även.

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Håller med du. Bättre med ett rött nystan inomhus än tio ute på Tjust Kulle

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog som så att de röda nystanes framtid är inomhus, medan de röda skithusen fortfarande ska stå utomhus ...!!

    Hur ska det gå för lyrlag som Motala??

    SvaraRadera
  3. Har sagt det förr.
    Klart ni skall ha en bandykyrka.

    Angående lyrlag så får de väl lära om.

    SvaraRadera
  4. Klart att svenska mästarna 2009 ska ha en hall, självklart, självklart!!

    Det är inte lätt för gamla lyrlag att sitta ...

    SvaraRadera
  5. Tyvärr är jag för dåligt påläst i frågan huruvida vem det är som ska betala. Vår kära bandy i Vetlanda verkar ju vara ruskigt på dekis när man tittar rill publiksiffrona. VBK i botten på den listan.

    Men det råder ju inget tvivel om att väggar och tak verkar vaar en förutsättning för framtiden. Var det inte tom så at Svbf KRÄVER ett tak inom x-antal år.

    Viktigast är baar att Nässjö inte får ett hall innan ;-)

    Ps. Berth Milton har ju sålt sina aktier i Ajikå - dags att ring Börje?

    SvaraRadera
  6. Även jag min Brutus är dåligt insatt i vem som ska betala.
    Men en hall det måste vi ju ha om det ska bli fler guld än det vi tar i vår!!!

    Miltons pengar??
    Säger som han i Lorry.
    Miltons pengar, jag är skeptisk!!
    Men jag hade en klasskompis på gymnasiet som hette Milton som var från Ramkvilla.
    Hans pengar kan vi ta :)
    Den Miltons pengar, dom är garanterat luktfria!!

    SvaraRadera