13 februari 2009

Dagens Gif

Dagens Gif är pluralis.
Giffarna.
Bollnäs GIF!!
Bandylag från Hälsingland.
Och ...
Så här vill jag se mig själv typ kl. 21:00 ...
Jag vill se mig själv hånandes ... :)


Men tyvärr.
Tyvärr tror jag att det blir tvärtom.
Tyvärr.
Tyvärr tror jag att Bollnäs vinner kvällens drabbning.
Tyvärr.
Orsaken är en enda.
Sävstaåsen.
Bollnäs hemmaplan.
Sävstaås IP.
Där vinner vi aldrig.
Vi har nog aldrig vunnit där??
Och.
Vi vinner inte ikväll heller.
6-4.
Bollnäs vinner med 6-4 ...
Tyvärr :(

Sa jag fredagen den 13 ...

Å andra sidan.
Å andra sidan planket.
HV71 var igår det enda bortalaget som tog poäng ...


Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

  1. Hörrö.
    Vi vinner heller aldrig där. Inte sedan 94 hade vi vunnit där i seriespel. I år vann vi. Rejält. Det gör ni också.

    SvaraRadera
  2. Lycka till ikväll. Hela Söderhamn håller på er. Att de är svårslagna på Sävstaås är en myt.

    SvaraRadera
  3. söderhamnsligan:
    Aldrig har så många söderhamnar hållit på det vackraste av bandyn gula lag, och jag håller helt med, allt med Bollnäs är en myt, Snoddas kunde inte sjunga, m.m., men det jag grundar mitt tips på är att VBK inte får det att stämma, vi spelar inte bra bandy för tillfället ...???

    SvaraRadera
  4. Allt är en myt! Snoddas är dessutom från metropolen Ljusne!

    SvaraRadera
  5. Ikväll slår vi igen näbben på skoterraggarna! 5-3 till kanariefåglarna! Kom ihåg var ni hörde det först!

    SvaraRadera
  6. Skoterraggare???
    Näbb??
    Kanariefåglar??

    Vart är bandyn?

    SvaraRadera
  7. dan:
    Jag kommer aldrig att glömma var jag hörde det, om ...

    jansson:
    Exakt, var är bandyn, och det är ju det jag säger hela tiden, norr om Uppsala, så blir det bara en j*vla massa ornitålågi, skooterlågi och annan skit ...

    broder:
    Kan jag ha analyserat så illa???

    SvaraRadera