08 februari 2009

Dagens Lützen

Jag vet inte hur vädret är i Uppsala.
Men är det likadant som i hufvudstaden.
Då blir det en toppmatch i dimma.
Surdimma!!


Nu är det några timmar kvar.
Några timmar för timmar uppladdning.
Några timmar till dimupplösning ...
Några timmar för att packa bandybäggen :)


Vi snackar bandy.
Vi snackar Studenternas.
Vi snackar Vetlanda BK vs. Sirius.
Vi snackar trean mot fyran!
Vi snackar tabellmässigt!!

Spelmässigt är det ju en helt annan elva!
Spelmässigt ska vi vinna.
Rent truppmässigt i alla fall.
Men.
Sirius är årets överraskningslag.
Hade han Thorén levat idag ...
Hade Sirius fått raska över isen.

Dock är det dags för di gule att börja vinna igen.
En vinst på de senaste fem matcherna är för dåligt.
Även om det blev oavgjort mot VSK och Broberg
Nu är det dags att ända trenden ...

Minns ni matchen på Kullen?
Då gjorde vi Sirius mållösa!!
Man kan ju hoppas på en repris :)

Mitt tips blir dock att vi vinner med 5-4
Sirius - Vetlanda BK 4-5 ...
Känns som ett vinnande tips :)

Sa jag att matchen börjar kl. 17:00?
Sa jag att den sänds på webben??
Om jag inte sa det.
Matchen börjar kl. 17:00!
Matchen sänds direkt på webben!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Det var exakt vad jag skrev i mail till den gamle i fredags så jag får väl ändra mig och säger då att di gule vinner med 6-4!

    SvaraRadera
  2. broder:
    Den gamle har tydligen dansat in en ny parkett??
    Visste du det??

    SvaraRadera
  3. Ja han skrev det i sitt mail att vi har lagt parkett och jag frågade då vilka som är vi men inget svar ännu....

    SvaraRadera
  4. Ibland är man glad att man inte ärvt hans envishet :)))

    SvaraRadera