06 maj 2009

Dagens Skyltfönster

Skam den som ger sig.
Det var min paroll idag.
Jag skulle bara hitta han Svantes Hattaffär!
Men ...
.. inte f*n hatta jag den!!
Inte Svartmangatan, inte Skomakargatan, inte Kindstugatan?
Hundra meter därifrån??
Det finns bara en hattaffär.
Den ligger på den västra av långgatorna!
Rosas ...
Eller som han Sventon skulle ha sagt, Rotas!
Men den var det inte??
Fast kanske ändå!
Haciendaföreståndaren sa att dom gjort ett skyltbyte??
Kanske ...
Skam den som ger sig.

Under min jakt hittade jag en del andra fina fönster.
Kindstugatan ...




Och en utställning man inte får missa.
Kalle Berggren på Galleri Cupido.
Vernissage imorgon torsdag ...
Kalle Berggren, en gammal favorit!!


2 kommentarer:

  1. Rosas var rätt! Du är den proffsigaste! Trots att du fastnat i föreställningen att det skulle vara från ett fönster. Bilderna är inifrån affären (he).

    Snygga skyltfönster, ett par känner jag igen...

    SvaraRadera
  2. Envisaste :)

    Jag var helt övertygad om att det var skyltfönster, jag minns att du hade liknande tävlingar under Gamla Stan-tidningens glada tidevarv!!

    SvaraRadera