01 november 2009

Dagens Första


Tooomas Olsson gör 1-0 till Blåvitt efter 32 minuter.
En försvarsmiss av AIK.
Hjalmar Jonsson slår en hög högerhörna.
AIK:arna markerar den blåvita klumpen i mitten.
Erik Lund smyger fram bakom.
Bollen går förbi alla till Lund och han drar till ...
.. rakt i Thomas Olssons mage.



Målet innebär att just nu är Blåvitt svenska mästare.
Härlig härligt ...
Dessutom har Hysén varit ytterst nära två gånger.
AIK har bollen lite mer men har hittills inte skapat nåt!
Men, men ...

I bottenstriden är det just nu fördel för Djurgården.
Djurgården leder 1-0 över Kalmar.
Örgryte har bara 2-2 på Srömvallen.
Men, men ...

***

6 kommentarer:

  1. Jag såg får några timmar sedan när Nässjö fick in 1-0 på kullen.

    SvaraRadera
  2. Som om inte det vore nog med att AIK vinner, ska man behöva få reda på att Bänken gör mål också :)!!

    SvaraRadera
  3. Dessa destruktiva supportrar?
    Tur att de bara tycks finnas i fotboll, men det har säkert en logisk förklaring.

    Jo ... på ONSDAG är det match.

    SvaraRadera
  4. ///:
    Logisk förklaring??
    Tyvärr börjar det synas små spår även inom sporternas sport, men det kanske är övergående??

    På ONSDAG!!!
    Sa vi återkommer :)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag har ingen men det finns alltid någon messerschmitt som har tänket jag.

    Onsdag - skall jag hålla plats?

    SvaraRadera
  6. Enda logiska jag har är att bollen är för stor, att alla ser den ...??

    Nej du behöver inte hålla plats :)!!
    Men tack för omtanken!!

    SvaraRadera