03 november 2009

Dagens Sanning

Häromdagen avslutades Fotbollsallsvenskan.
Den slutade på månag sätt helt fel.
Felett ...
AIK vann.
Feltvå ...
Hela tabellen!!
Fölet ...
Kolla in sluttabellen:

1. AIK
2. IFK Göteborg
3. Elfsborg
4. Kalmar
5. Häcken
6. Örebro
7. Malmö FF
8. Helsingborg
9. Trelleborg
10.Gefle
11.Gais
12.Brommapojkarna
13.Halmstad
-------------------
14.Djurgården
-------------------
15.Örgryte
16.Hammarby

Att jämföra med mitt tips den 4 april ...

1. IFK Göteborg
2. Elfsborg
3. Malmö FF
4. Helsingborg
5. Kalmar
6. AIK
7. Halmstad
8. Djurgården
9. Trelleborg
10. Örebro
11. Gais
12. Hammarby
13. Häcken
--------------------
14. Örgryte
--------------------
15. Gefle
16. Brommapojkarna

Men det är skönt.
Skönt att inte vara ensam i motgångarna.
Jag kan sitta ensam i gångtunnlar.
Men i motgångar, då är många bäst ändå :)!!

Sa jag det?
Sa jag analyserar.
Jag analyserar just nu.
Nu är det bandymatchen som gäller.
VBK v. Edsbyn.
Jag statisterar och funderar.
Men jag antar ...
Ni är inte många som spelar på mitt matchtips :)!!
Sa jag återkommer ...

***

10 kommentarer:

  1. Jag hade alla lagen rätt placerade! De du, svårt att tro va? Det var bara det att jag inte visste att det var volleyboll det gällde :D

    SvaraRadera
  2. Tänkte inte på det nu ska jag genast jämför andra sporter .. andra länder .. andra ... :)

    SvaraRadera
  3. Nåja, du spikade 9:an och 11:an i alla fall ;) Men vad gäller BP skulle du lyssnat till min protest.
    BP och Häcken måste väl räknas till de större positiva överraskningarna för de flesta. Negativa dito: DIF, Hammarby, Helsingborg, Malmö ...antar jag.
    Bättre lycka till med nystan-tipset.

    SvaraRadera
  4. Helt överens när det gäller Häcken och BP.
    Tänkte på en sak när jag skrev detta.
    Ut äker Hammarby och ÖIS och dessa byts ut mot Åitvid och Mjällby!
    Yänk om även Djurgården mot Assyriska!!
    Jag tänker publiksiffror nästa säsong.
    Huvva, huvva!!

    När det gäller nystantabellen är jag nöjd med den, känns som om ...
    Sen är det ju inget att hymla om vart guldet hamnar, jag har redan beställt en gul kostym!!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag hoppas nog ändå att DIF klarar't. Även om jag gärna sett att de fått en näsbränna så är kval det bästa för det ger väl lite mer pengar i kistan kanske. De gjorde en såpass stark avslutning att jag håller tummarna...

    Intressant observation detta med publiksiffrorna. Nära nog katastrofalt om alla tre åker ut...

    Klart du skaffat banankostym och ny fin bägg.

    SvaraRadera
  6. Hemma på min gata i den lite mindre staden har vi pälsklädda kuddar. Eller om det är katter, jag vet inte...fiser gör dom i alla fall. Men gode tid! Ska man spika på den här bloggen? Ja, men då spikar jag hårt på 12:an.

    SvaraRadera
  7. En tabell ljuger alltid. Det enda positiva i denna soppa är att det inte kan bli sämre. Lövhalka och konstgräs, sa kapten Haddock.

    SvaraRadera
  8. pef:
    Åker Djurgår'n ut kommer nog 2010 bli året då Superettan kan dra mer publik än Allsvenskan??
    Tänk vilket gäng Bajen, Djurgår'n, Öster, Norrköping ...
    Ny gul och ett antal bäggar, nu undrar jag bara var kullorna är :)

    Till en helt annan sill
    Bra sill, youv've been there, och du kommer hem med massa fotspår i sanden??
    Var är samban, var är buttarna??
    Tror du att vi tycker det är kul att sitta hemma och vänta på fotspår i sanden??
    Då kunde vi ju lika gärna sitta och lyssna på Christer och Kristerz!!!

    barbro:
    Spika på tolvan du, det ger de stora pengarna, sen kan du satsa på lite magpumpning åt katterna :)

    tommy:
    Sämre, kan det inte bli sämre :)
    Sen sa han också något om det sju kristallkulorna, han de gode Haddock!
    Men det kanske var när stod i pinkeriet!!
    Men gjorde han det då är det dom jag tittar i i morgon när det är dags att spika bandymatchen!!

    SvaraRadera
  9. "Var är buttarna?" säger du och det sa jag också! Men om det regnar hele dagarna (trots att de har sommar) så vill buttarna tydligen inte visa sig ens i det landet! Sen hade jag tyvärr ett jobb att sköta de dagarna solen lyste. Tråkigt men sant. Inte ett spår av någon butt. Du får hålla till godo med fotspår.

    Du glömde Väsby förresten!

    SvaraRadera
  10. Jag glömde Väsby!!
    Antingen på grund av alla uteblivna av regn ingångna ...

    SvaraRadera