04 november 2009

Dagens Uppladdning

Ikväll spelas det fyra matcher i bandyns Elitserie.
Toppmatchen är så klart den i Edsbyn.
Mellan det avsatta mästarlaget och det unga talangfulla ...
Edsbyn v. Vetlanda BK.

Det som talar för Edsbyn är hemmaplan, hörnor och "premiären".
VBK har alltid haft svårt att spela i kyrkor.
Kommer man från en blåsig och regnig kulle ...
Men numera har vi en större vana vid inomhushallar så ...
.. det som mest talar för Edsbyn är revanschen.
Efter 2-8 mot SAIK i söndags.
Efter den utskåpningen.
Nu vill man nog visa att ...
Till sist måste man varna för hörnor och Jocke Hedqvist.
Båda målen mot Sandviken visar att lödet i klubban finns kvar.
Det var ju ett segt och uddlöst rödblått vi såg mot SAIK.
Men hörnorna och de fasta ingår ju självklart i spel och målprotokoll.
Kanske man skulle lägga till rutinen.
För trots att även Edsbyn bygger nytt.
Det känns en aning "gubbigare" i det rödblåa!!

Det som talar för VBK är flera ...
"Tuppkammen", att vi besegrade svenska mästarna i premiären.
Sättet vi gjorde det på ...
De tre F:n, farten, fläkten och fysiken.
Känns som om vi nu börjar hitta rätt i han Claessons bandytänk!


Matchen i matchen skriver "Redaktionen" på SF/Bandy.
Svensson mot Persson.
Två av Sveriges bästa målvakkter.
Som slåss om en plats i VM-buren.

Båda lagen mönstrar samma trupper som i förra omgången.
Med andra ord fortfarande ingen Rinaldo!!

Övriga matcher denna bandyafton.
Västerås-Hammarby (slutar 3-6)
Broberg-Vänersborg (3-5)
Haparanda-Kungälv (5-6)
Villa-Sandviken (7-4)

Ska man då ge sig in på att tippa!
Tror att VBK får det svårt.
Men jag tippar med hjärtat och då slutar matchen 5-5.

Igår spelades två matcher.
Bollnäs slog Falun 6-0
Sirius-Katrineholm 11-2.
Ser tungt ut för de båda nykomlingarna!!
Katrineholm har 5-26 på två matcher!!

Sa jag 5-5?
Edsbyn-VBK slutar 5-5

Näpp, nu kör vi igång ...
Läj Ål Jår Love Ån VBK ...



Uppdatering 12:49

Såg att han Jansson på huvudläktarn också tippat.
Och bara för att visa att jag inte är sämst på att tippa.
Här hans förslag :)
Edsbyn-Vetlanda (slutar 5-5), [jansson tippar 5-5]
Västerås-Hammarby (3-6), [3-3]
Broberg-Vänersborg (3-5, [5-5])
Haparanda-Kungälv (5-6), [3-3]
Villa-Sandviken (7-4), [5-8]

Han i silverbyn tippar också men utan resultat ...!!
***

8 kommentarer:

  1. Hmm. Sitter och bläddrar i BAOB. Har för mig att jag fått två av mina bevingade publicerade där, men jag hittar bara ett av dessa. Har jag drömt detta?

    SvaraRadera
  2. Bläddra på du, jag har, om jag ska vara helt ärlig ingen aning, så många fina ord som passerat revy.
    Men om du minns dom så kan man ju kolla.
    Jag har då aldrig plockat bort något bevingat, men kanske att jag glömt bort .. uppdatering .. du vet!
    Try to remember the word in september!!
    Det enda du drömme rom är väl årets första seger :)!!

    SvaraRadera
  3. Jag är stoltast över mitt från Claesson "de förste sket sej, men sen samll de som ett bösseskott".

    Matchen ikväll slutra 6-4 till bandyns svar på Läxand...

    SvaraRadera
  4. dan:
    Härligt nu är bandyn tillbaka och med den du "anonymus scribentus" :)

    Antar att du tänker som så, att alla vill ha VBK i topp av buckelkampen och att det är vi som är Läxand??
    Eller???

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag. i kategori "J"

    SvaraRadera
  6. jansson:
    Just det ja nu kommer tom jag ihåg, miljöfrågan ja :)

    Hur går det ikväll då???
    Ledsen för tipsen men ...

    SvaraRadera
  7. Guldbyn tippar Edsbyvinst, med många mål ... men fler bakom Persson än Svensson.

    SvaraRadera
  8. Hahaha allt hänger ju hur många hörnor ni får :))

    SvaraRadera