27 november 2010

Dagens Nystan

Toppmöte på Zinken.
Smaka på det.
Toppmöte på Zinken och VBK är inblandat.
Smaka på de då!
Toppmöte som är lika med seriefinal!
Smaka på det.
Seriefinal på Zinken och VBK är ett av lagen.
Smaka på det ...
Så där skulle jag kunna hålla på i evigheter.
Men det gör jag inte.
Jag bara konstaterar.
Enda gångerna som VBK besegrat Hammarby har det varit på Zinken!!

Tittar man logiskt på trupperna vinner Hammarby.
Då ska Hammarby vinna.
Då ska Hammarby vinna med typ 4-5 mål.
Tittar man med hjärtat då vinner unga Nya Vetlanda.

 
Om jag nu måste tippa och det måste jag.
Många av er läsare lever ju mina tips :)!
Antingen vinner Hammarby med 7-3 eller ...
Men ...
Nu kom jag precis ihåg den där matchen.
Matchen vi gula aldrig glömmer.
Det var just på Zinken.
Det var den 6 december 2000.
En jämn match där VBK avgjorde i slutsekunderna.

En strumplästare som knappt passerade mållinjen.
6-5 till VBK ...
Ofattbart.

Och det är väl en sådan repris man får hoppas på.
En ofattbart jämn match.
Vetlanda leder i paus med 3-2.
Sen kör Hammarby på och leder med 5-3.
Men det unga VBK ger sig inte.
VBK kommer tillbaka.
VBK reducerar.
VBK kvitterar.
VBK avgör i slutsekunderna ...
6-5 till Vetlanda ...
Förhoppningsvis är det Björn E som avgör :)
Ofattbart!!

Enda skillnaden jämfört med 2000.
Undertecknad är inte på plats.
Undertecknad är på vernissage.
Undertecknad byter den vackert gula färgen mot ...
.. den folkliga bruna ...
Undertecknad byter ut kasken mot glühwein?
Ur led är tiden ... :)

Sa jag det?
Sa jag att matchen börjar 14:00.
Självklart följer man den i iFånen :))
I alla fall om det ser bra ut ...
Skål Tamefan!!

***

2 kommentarer:

  1. Nästan som år 2000 men inte ända fram...

    SvaraRadera
  2. Nästan, nästan ... men 5-5 mot svenska mästarna på bortaplan är inte fy skam ...
    Tänk vad lite självförtroende kan göra ...

    SvaraRadera