09 februari 2011

Dagens Trend

Dagens Trend är att backa ...
Man backar för trycket.
Påtryckningstrycket.
TV-trycket.
Det kyrkliga politiska trycket ...

Först backade han Kamprad.
Kanske blir han svensk igen?
Kanske flyttar han hem vinsten?

Sen läser jag till min bestörtning att Ivarsson vann!!
Hans påtryckning gjorde att det blev namnbyte och en ursäkt ...

Sånt är livet i en liten håla!
Sånt är livet i en liten håla i bibelbältet.
Sånt är livet när det frireligiösa bestämmer.
Sånt är livet när man är omringad av, eller kanske ännu bättre ...
.. när man är instängd av metodister, baptister, pingstvänner ...
Då får inte varenda jävel vara med ... :)


Hin hin håla!!
Jag minns med fasa min barndom.
Jag minns med fasa vårt försök att få starta disco i Sigfrids cykelverkstad!!
Disco och sprit .. aldrig!!
Gladast är nog räven.
Men gladare är alla vi som lämnat ...

Nåväl.
Tillbaka till oljans förlovad land!
Nu spelar det ju egentligen ingen roll.
Syftet är ju redan nått.
Varenda jävel kommer att komma till Kullen på fredag.
För nu när kampanjen bytt namn så kommer väl han pastor Ivarsson??
Eller ...

Men.
Även om kampanjen bytt namn och böjt sig för sädesvinden.
Jag backar inte.
Inte en chans.
Goosevisionen står sig stark i golgatebacken!
Jag fortsätter med kampanjen.
Jag fortsätter kampanjen trots alla religiösa dravlare!
Jag är verkligheten ...


Dessutom.
Dessutom fortsätter min kampanj mot alla som heter Göran.
Alla som heter Göran och är KDS:are är maktmissbrukare!
Och kanske inte bara missbrukare av makt??
Rösta aldrig på någon KDS:are som heter Göran.
Rösta aldrig på KDS.
Rösta på pastor Jansson ...
Livet är som en kampanj ...





Skål Tamefan!
Vad sägs om en liten jävel till lunch ...

Sa jag det?
Sa jag ännu en??
Vi på tryckeriet har nu tryckt fram ännu en T-Shirt med tryck.




***

7 kommentarer:

  1. Klart man hellre är en hjälte eller ...

    SvaraRadera
  2. Om man är på isen ja!
    På isen finns hjältarna.
    Men om man står på läktaren är det bättre att man är en jävel :))
    Bästa vore ju om di gule vann för då skulle dom ju bli ena jävla hjältar!!

    SvaraRadera
  3. Var enda jävel utan Ivarsson (den jäveln)
    Skål ta me Fan!

    SvaraRadera
  4. Det var ett jävla backande i det där jävla säkerhetsbältet!

    Om du är Verklighetens Göran då röstar jag på dig ...skickar man sedlarna direkt in på kontot bara?

    SvaraRadera
  5. munken:
    Ivarsson ska få törsta ihjäl ...
    Tamefan

    bb:
    Jag är Göran jag är Verkligheten, jag behöver inga röster ...

    SvaraRadera
  6. Du behöver inga fler än dom du redan hör :-)

    SvaraRadera