12 mars 2011

Dagens Fjällvandring

Det är ingen fjällvandring, sa tränare Karlsson!
Han sa det om det mycket omdiskuterade matchstraffet.
Matchstraffet på Andras Falk.
Matchstraffet som i princip avgjorde den tredje kvartsfinalen.
Ett helt felaktigt domslut.
Falks tackling var enligt min humbla ...
Det är ju McNevin som vänder ryggen till.
Det är bara att kolla in .. 0:51 in i klippet



Enligt min humbla åsikt så är det möjligtvis en tvåminutersutvisning!!
Men domare Andersson, den sopan, ger Falk 5 minuter.
Fem minuter plus matchstraff??
Ofattbart!
Fem minuter som i princip avgör matchen!!
Vi snackar domarskandal!!
Ständigt denne Thomas Andersson!!

Men än är det inte kört.
Absolut inte.
Gårdagens match visade att HVi är det bättre laget.
Det var från första nedsläpp till sista helt HV:s match.
Med samma inställning kör vi över dom Hovet på tisdag!!
Och sen kör vi över som ...
.. och sen kör vi över dom ...
.. slipper vi bara Thomas Andersson ...
.. så kör vi över dom i den sjunde och avgörande ...

"Om det är några som kan vända på det här så är det vi", sa Martin Thörnberg/HVTV


Sa jag det?
Sa jag att jag håller med tränare Karlsson.
Han har rätt han sa efter matchen, men ...
Men fjällvandring??
Tveksam.
Skeptisk.
Det känns mer som golgatavandring ...

Men, men, men ...
Golgata eller fjäll!
Vissa dagar känns en hockeyförlust mindre viktig ...

Fasth då??
Sa jag inget om honom!!
Inte jag men Martin Th sa det ...
- "Ja men skjuter man honom i magen så!"


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar