03 mars 2011

Dagens Katarinahiss


Closed!
Så här har det sett ut länge nu, sa Lindroth.
Varför??
Varför är Katarinahissen stängd.
Massvis med turister är lika förundrade.
Varför gör inte Stockholm stad något åt det??
Vem mailar man?
Vem ansvarar??
Jag har sökt på "stadssidan"
Men hittar nada.
Här finns bara "Ny syn på Slussen" ...
Men hallå.
Så länge den gamla vackra Slussen ligger kvar borde väl hissen gå!!


Helt apropå.
Du har väl sett filmen.
Filmen om Katarinahissen från nådens hissår 1968.
Men innan du ser den.
Hur mycket tror du att det kostade att åka 1968??
Katarinahissen 1968

***

10 kommentarer:

  1. Tio ettöringar! Vad kostar det idag?

    SvaraRadera
  2. Jag är inte hundra :)!
    Jag tar nästan alltid han Modéens trappor ...
    Men typ en tia??

    SvaraRadera
  3. klas.oster@abc.se3/3/11 13:50

    Det är Konsum som äger hissen. mao är det min hiss!

    SvaraRadera
  4. Ja men kör igång den då :)!!!

    SvaraRadera
  5. På a svarar jag: Tänn ure.
    På b frågar jag: Hur långt är tillfälligt?

    SvaraRadera
  6. Tillfälligt har varat hela hösten och ... och det kostar ingenting

    SvaraRadera
  7. Hisnande actionfilm av Pelle Berglund!

    SvaraRadera
  8. Hissnande menar du??
    Action när det är som bäst, funderade på att filma av även denna och sen klippa bort allt kärleksdravel för att öka på spänningen :)!

    SvaraRadera
  9. Nä, jag ville inte vara övertydlig genom att felstava. Ha, där fick du! :)

    SvaraRadera