15 maj 2011

Gårdagens Bästa

Glöm alla öppna hus.
Glöm karnevaler.
Glöm trappor.
Glöm alla slussar ...
Glöm hockeyfinalen!
Glöm alla leriga speddvajovaler!
Glöm allt jag skrivet om.
Det bästa jag upplevt .. någonsin.
Gamla stan loppet.
Exakt klockan 12:00 gick starten för 4-5 åringarna.
Tävlingsklass födda 2006-2007 ...
200 meter.
Två varv runt Stortorget!!

På edra platser, färdiga ...


.. PANG ...


Jämt efter första varvet ...


Ännu jämnare vid målsprånget ...

Dött lopp, skrek Bill.
Dött lopp, skrek Bull.
Dött lopp??
Nej det kan man verkligen inte skriva ...
Dött lopp??
Men omöjlig att utse en segrare det var det!
Alla vann.
Självklart ...


Sen när det var dags för andra startfältet.
Man lär så länge man lever, sa njuren!
Jävla vilken smäll, när det smäller i startpistolen!


Sa jag idrott när den är som bäst.
Om jag inte gjorde det!
Då gör jag det!
Idrott när den är som bäst.
TACK till alla deltagare!!

***

2 kommentarer:

  1. Glömt? Inga problem!

    Men jag minns klart att 35:an Lintott är min favorit :-)

    SvaraRadera
  2. Inga problem?
    Ett sånt här lopp glömmer man aldrig.
    Två oförglömliga varv!!

    SvaraRadera